Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 893825" data-attributes="member: 83225"><p>Man slits lätt mellan prylbögen och realisten inom sig själv. Jag älskar prylar, men hatar att släpa på massa skidor när jag reser. Det hela är en jobbig avvägning. </p><p></p><p>Eftersom jag har tråkigt och saknar skidåkningen kan vi ju prata lite utrustning här istället. Jag har för närvarande ett par Rossi S7 Will Barras-grafik i 188cm, ett par Skilogik Howitzer och ett par 190cm Katana i senaste årets modell. Hasse kommer troligen att mobba mig för att jag inte åkt på skidtestarhelg och allt men anledningen till att det blivit såhär är att jag har försökt testa mig fram. Min förhoppning är att kunna koka ner detta till att bara ha ett par skidor. Som jag känner det idag hoppas jag att Katana ska vara så allsidiga så att jag kan sälja de andra två, men i värsta fall får jag behålla Katana eller Howitzer för normalåkning och spara S7 för skog. I det sistnämnda behöver jag konstant släpa på två par och jag vill helst slippa det.</p><p></p><p>Nu till huvudfrågan och anledningen till att jag trots allt tyckte att det här dravlet hörde hemma i den här tråden. Vad tycker ni vore rimliga priser att ta ut för de olika skidorna? Den sammanlagda ekonomin kan ju i slutändan bli avgörande för vilka skidor jag säljer och vilka jag behåller. Skicket på skidorna är ungefär detsamma på alla</p><p></p><p>S7 körda under föregående säsong, det sitter ett par Look Pivot 14 på dem, inga störa skador men självklart lite smårepor. Jag har sett annonser nu under våren på upp till 5500:- vilket spontant känns för mycket men om de är väldigt populära så kanske de är värda så mycket?</p><p>Howitzer körda bara någon vecka eller två. Absolut inga störa skador (belaget är helt galet hållbart på dem så det finns knappt några repor, ens små, på dem) Det sitter ett par svarta STH 16 på dem</p><p>Katanan har jag precis köpt beggade och de är väl något mer repade än de andra två, men inga funktionspåverkande skador alls, utan mest lite grafikrepor på ovansidan. Dessa har inga bindningar än men jag tänkte hänga på dem ett par STH16 så snart jag hittar några och det är så jag tänkt sälja dem i så fall. </p><p></p><p>Avgörande punkten i mitt val kommer att bli i samband med nyår, eftersom det är nästa gång jag har chansen att åka och där tänkte jag gå igenom egenskaperna och prova mig igenom alla tre för att avgöra hur jag ska göra. Så priserna får ju sättas i förhållande till att skidorna har blivit lite äldre men i gengäld befinner vi oss ju då i början av säsongen och priserna borde vara en del högre då än nu. Sen tänkte jag även försöka göra mig av med mina gamla pjäxor. Kan det finnas något andrahandsvärde i ett par Lange Fluid 100 från 2008?</p><p></p><p>Så, någon mer än jag som har tråkigt och vill gå loss lite kring andrahandsvärden?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 893825, member: 83225"] Man slits lätt mellan prylbögen och realisten inom sig själv. Jag älskar prylar, men hatar att släpa på massa skidor när jag reser. Det hela är en jobbig avvägning. Eftersom jag har tråkigt och saknar skidåkningen kan vi ju prata lite utrustning här istället. Jag har för närvarande ett par Rossi S7 Will Barras-grafik i 188cm, ett par Skilogik Howitzer och ett par 190cm Katana i senaste årets modell. Hasse kommer troligen att mobba mig för att jag inte åkt på skidtestarhelg och allt men anledningen till att det blivit såhär är att jag har försökt testa mig fram. Min förhoppning är att kunna koka ner detta till att bara ha ett par skidor. Som jag känner det idag hoppas jag att Katana ska vara så allsidiga så att jag kan sälja de andra två, men i värsta fall får jag behålla Katana eller Howitzer för normalåkning och spara S7 för skog. I det sistnämnda behöver jag konstant släpa på två par och jag vill helst slippa det. Nu till huvudfrågan och anledningen till att jag trots allt tyckte att det här dravlet hörde hemma i den här tråden. Vad tycker ni vore rimliga priser att ta ut för de olika skidorna? Den sammanlagda ekonomin kan ju i slutändan bli avgörande för vilka skidor jag säljer och vilka jag behåller. Skicket på skidorna är ungefär detsamma på alla S7 körda under föregående säsong, det sitter ett par Look Pivot 14 på dem, inga störa skador men självklart lite smårepor. Jag har sett annonser nu under våren på upp till 5500:- vilket spontant känns för mycket men om de är väldigt populära så kanske de är värda så mycket? Howitzer körda bara någon vecka eller två. Absolut inga störa skador (belaget är helt galet hållbart på dem så det finns knappt några repor, ens små, på dem) Det sitter ett par svarta STH 16 på dem Katanan har jag precis köpt beggade och de är väl något mer repade än de andra två, men inga funktionspåverkande skador alls, utan mest lite grafikrepor på ovansidan. Dessa har inga bindningar än men jag tänkte hänga på dem ett par STH16 så snart jag hittar några och det är så jag tänkt sälja dem i så fall. Avgörande punkten i mitt val kommer att bli i samband med nyår, eftersom det är nästa gång jag har chansen att åka och där tänkte jag gå igenom egenskaperna och prova mig igenom alla tre för att avgöra hur jag ska göra. Så priserna får ju sättas i förhållande till att skidorna har blivit lite äldre men i gengäld befinner vi oss ju då i början av säsongen och priserna borde vara en del högre då än nu. Sen tänkte jag även försöka göra mig av med mina gamla pjäxor. Kan det finnas något andrahandsvärde i ett par Lange Fluid 100 från 2008? Så, någon mer än jag som har tråkigt och vill gå loss lite kring andrahandsvärden? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp