Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 909883" data-attributes="member: 60010"><p>Kan säga såhär efter mitt första köp på S-C.</p><p></p><p>De hade varan <strong>före</strong> den fanns i butik i sverige</p><p>Jag betalade <strong>40 % mindre</strong> för exakt samma vara jämfört med en svensk butik</p><p>Jag fick <strong>snabb</strong> och <strong>bra</strong> support på mina frågor</p><p>jag fick varan <strong>hemlevererad</strong> på <strong>3 arbetsdagar</strong></p><p></p><p>Hur ska butikerna kunna konkurrera med detta, de hade ju inte ens de skidor jag ville ha hemma för försäljning...</p><p></p><p>Självklart hade jag köpt skidan i en vanlig butik som jag gjort med alla mina tidigare lagg, men inte är det värt i detta fall nästan 5000 kr för denna, som jag ser det, välgörenhet. </p><p></p><p>Nej i fortsättningen köper jag förslitningsvaror billigt över nätet från Tyskland och handlar sådana saker där</p><p>skidbutikens kompetens faktiskt betyder något som vid t.ex pjäxköp från markbutiker. Dessutom har de</p><p>skidråd mina kompisar fått inte direkt gjort mig mer benägen att sponsra butikerna ( Line 130 som lekfull småjibbigt skogsskida för en flugviktare, Jo tjena... eller det par 95 isch midja BC skidor som plockades fram åt mig när jag bad om något mjukt, lättåkt och brett för skogsjibb i Kanada)</p><p></p><p>Jag tycker faktiskt efter min S-C upplevelse att det är dags för skidbutikerna att sluta försöka kränga freeride lagg. Sälj dussinskidor där konsumenten faktiskt kan mindre än försäljaren och hjälp dessa till en bättre skidupplevelse och lämna freeride marknaden åt de som faktiskt säljer lite volymer av dessa typer av skidor och därmed kan få ner priserna. Det kan ju aldrig funka att försöka konkurrera när man som butik kanske säljer 15-30 riktigt breda lagg per säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 909883, member: 60010"] Kan säga såhär efter mitt första köp på S-C. De hade varan [b]före[/b] den fanns i butik i sverige Jag betalade [b]40 % mindre[/b] för exakt samma vara jämfört med en svensk butik Jag fick [b]snabb[/b] och [b]bra[/b] support på mina frågor jag fick varan [b]hemlevererad[/b] på [b]3 arbetsdagar[/b] Hur ska butikerna kunna konkurrera med detta, de hade ju inte ens de skidor jag ville ha hemma för försäljning... Självklart hade jag köpt skidan i en vanlig butik som jag gjort med alla mina tidigare lagg, men inte är det värt i detta fall nästan 5000 kr för denna, som jag ser det, välgörenhet. Nej i fortsättningen köper jag förslitningsvaror billigt över nätet från Tyskland och handlar sådana saker där skidbutikens kompetens faktiskt betyder något som vid t.ex pjäxköp från markbutiker. Dessutom har de skidråd mina kompisar fått inte direkt gjort mig mer benägen att sponsra butikerna ( Line 130 som lekfull småjibbigt skogsskida för en flugviktare, Jo tjena... eller det par 95 isch midja BC skidor som plockades fram åt mig när jag bad om något mjukt, lättåkt och brett för skogsjibb i Kanada) Jag tycker faktiskt efter min S-C upplevelse att det är dags för skidbutikerna att sluta försöka kränga freeride lagg. Sälj dussinskidor där konsumenten faktiskt kan mindre än försäljaren och hjälp dessa till en bättre skidupplevelse och lämna freeride marknaden åt de som faktiskt säljer lite volymer av dessa typer av skidor och därmed kan få ner priserna. Det kan ju aldrig funka att försöka konkurrera när man som butik kanske säljer 15-30 riktigt breda lagg per säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp