Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blidee" data-source="post: 910005" data-attributes="member: 76971"><p>\"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning\" - Att sälja något för ett överpris till någon som inte vet att samma produkt finns för mindre pengar på annat håll tycker jag kan anses som att utnyttja dennes oförstånd, därmed ocker. </p><p></p><p>Självklart vill man ha så mycket betalt som möjligt när man säljer något de flesta produkter som får mest skit i den här tråden är ju sånt som finns billigare på t.ex. S-C. Man måste ju anpassa dig efter vad produkten kostar i tillgänglig butik och tycker man att det är för billigt får man antingen nöja sig eller behålla varan. Så tycker jag men åsikter kan ju skilja sig ganska mycket från person till person.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blidee, post: 910005, member: 76971"] \"Ocker är enligt svensk rätt ett brott som består i att den som utnyttjar någons trångmål, oförstånd, lättsinne eller beroende ställning\" - Att sälja något för ett överpris till någon som inte vet att samma produkt finns för mindre pengar på annat håll tycker jag kan anses som att utnyttja dennes oförstånd, därmed ocker. Självklart vill man ha så mycket betalt som möjligt när man säljer något de flesta produkter som får mest skit i den här tråden är ju sånt som finns billigare på t.ex. S-C. Man måste ju anpassa dig efter vad produkten kostar i tillgänglig butik och tycker man att det är för billigt får man antingen nöja sig eller behålla varan. Så tycker jag men åsikter kan ju skilja sig ganska mycket från person till person. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp