Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 936849" data-attributes="member: 74439"><p>Själv blir jag alltid lite fundersam när någon säljer en pryl som är "helt ny". "Varför?" är en fråga som dyker upp i mitt huvud... Om vi tar annonsen ovan som ett exempel. Där anges nypris till 4000 och de säljs för 2599, alltså 1401 kronor under nypris. Om vi antar att man med nypris avser vad man fick betala i butiken så undrar man ju varför man väljer att sälja varan här till ett lägre pris. Det står även att just den modellen i den färgen inte finns i Sverige, så man kan misstänka att det var något problem med fel storlek och att det kostar med returfrakt till utlandet. Men att fraktkostnaden skulle överstiga 1400 kronor anser jag vara orimligt. Varför köper man då en vara som man aldrig ens använder och sedan säljer med förlust? Det verkar inte vara ett smart drag ekonomiskt sett...Det är frågor som jag ställer mig när jag ser sådana annonser.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 936849, member: 74439"] Själv blir jag alltid lite fundersam när någon säljer en pryl som är "helt ny". "Varför?" är en fråga som dyker upp i mitt huvud... Om vi tar annonsen ovan som ett exempel. Där anges nypris till 4000 och de säljs för 2599, alltså 1401 kronor under nypris. Om vi antar att man med nypris avser vad man fick betala i butiken så undrar man ju varför man väljer att sälja varan här till ett lägre pris. Det står även att just den modellen i den färgen inte finns i Sverige, så man kan misstänka att det var något problem med fel storlek och att det kostar med returfrakt till utlandet. Men att fraktkostnaden skulle överstiga 1400 kronor anser jag vara orimligt. Varför köper man då en vara som man aldrig ens använder och sedan säljer med förlust? Det verkar inte vara ett smart drag ekonomiskt sett...Det är frågor som jag ställer mig när jag ser sådana annonser. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp