Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dannedieharder" data-source="post: 937602" data-attributes="member: 14886"><p>Ni har ju redan fått ett svar av jet ang Oakley men det var inte det jag menade med mitt syrliga svar till MGM, det jag blir irriterad över är att han och många andra gnäller på grossister och butiker och kallar dem ockrare, dom tar bara betalt det dom behöver för att driva sin business vidare och därmed behålla sina och andras jobb. </p><p>Det är få som blir rika i den här branschen och dom som blir det har slitit arslet av sig året runt. och dessutom är det inte högprisprylarna det tjänas pengar på iaf, det är oftast ren välgörenhet. Ska ni gnälla så gnäll på varför ett par strumpor kostar 49 kr. </p><p>Det är många parametrar som påverkar ett slutpris, frakter, tull, moms, hyra , lönekostnader (eller ni kanske tycker det är ok om butikspersonal inte får skälig lön)osv osv.</p><p>Ang huruvida jag gillar Oakley, visst. Passar mitt ansikte och gillar vissa av deras linser, då de låter mig se konturer i flatljus. Gillar annat med men dumt att byta när man har samlat på sig ett par olika linser för olika väder.</p><p>Som sagt tidigare, way OT och jag anser diskussionen avslutad för min del.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dannedieharder, post: 937602, member: 14886"] Ni har ju redan fått ett svar av jet ang Oakley men det var inte det jag menade med mitt syrliga svar till MGM, det jag blir irriterad över är att han och många andra gnäller på grossister och butiker och kallar dem ockrare, dom tar bara betalt det dom behöver för att driva sin business vidare och därmed behålla sina och andras jobb. Det är få som blir rika i den här branschen och dom som blir det har slitit arslet av sig året runt. och dessutom är det inte högprisprylarna det tjänas pengar på iaf, det är oftast ren välgörenhet. Ska ni gnälla så gnäll på varför ett par strumpor kostar 49 kr. Det är många parametrar som påverkar ett slutpris, frakter, tull, moms, hyra , lönekostnader (eller ni kanske tycker det är ok om butikspersonal inte får skälig lön)osv osv. Ang huruvida jag gillar Oakley, visst. Passar mitt ansikte och gillar vissa av deras linser, då de låter mig se konturer i flatljus. Gillar annat med men dumt att byta när man har samlat på sig ett par olika linser för olika väder. Som sagt tidigare, way OT och jag anser diskussionen avslutad för min del. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"
Tillbaka
Topp