Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Prisvärd actionkamera?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MKOL" data-source="post: 1287526" data-attributes="member: 164657"><p>Alltså, detta kommer bli ett tråkigt svar men min erfarenhet är att bra OCH prisvärda kameror inte existerar. I.o.f.s. är begreppet prisvärt väldigt subjektivt.</p><p></p><p>Jag köpte ett "prisvärt" alternativ till GoPro för några år sedan. Vid tillfället sålde bl.a. Cyberphoto det märket. Hade kollat massor av recensioner och bildkvaliteten skulle vara likvärdig och t.o.m. bättre vid vissa förhållanden. Det enda som skulle vara sämre var firmware'n men det var jag beredd att leva med när kameran jag köpte kostade ca. 40% mindre än motsvarande GoPro.</p><p></p><p>Initialt var jag kalasnöjd. Bra batteri, bildkvalitet etc. och medföljande undervattenhus funkade också utmärkt. Men så upptäckte jag att skiten vägrade att fungera i 3 minusgrader. Blev så irriterad på skiten så jag arkiverade den längst ner i en låda. Totalt bortkastade pengar!</p><p></p><p>Summa summarum är att om du ska ha något som helt enkelt bara funkar är det något av dom etablerade "dyrmärkena" du ska ha. Just GoPro's brukar gå att fynda begagnat. Du bör klarar dig utmärkt med en par generationer gammal modell. Tillbehör köper du dock med fördel "kompatibla" på Amazon/eBay/AliExpress etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MKOL, post: 1287526, member: 164657"] Alltså, detta kommer bli ett tråkigt svar men min erfarenhet är att bra OCH prisvärda kameror inte existerar. I.o.f.s. är begreppet prisvärt väldigt subjektivt. Jag köpte ett "prisvärt" alternativ till GoPro för några år sedan. Vid tillfället sålde bl.a. Cyberphoto det märket. Hade kollat massor av recensioner och bildkvaliteten skulle vara likvärdig och t.o.m. bättre vid vissa förhållanden. Det enda som skulle vara sämre var firmware'n men det var jag beredd att leva med när kameran jag köpte kostade ca. 40% mindre än motsvarande GoPro. Initialt var jag kalasnöjd. Bra batteri, bildkvalitet etc. och medföljande undervattenhus funkade också utmärkt. Men så upptäckte jag att skiten vägrade att fungera i 3 minusgrader. Blev så irriterad på skiten så jag arkiverade den längst ner i en låda. Totalt bortkastade pengar! Summa summarum är att om du ska ha något som helt enkelt bara funkar är det något av dom etablerade "dyrmärkena" du ska ha. Just GoPro's brukar gå att fynda begagnat. Du bör klarar dig utmärkt med en par generationer gammal modell. Tillbehör köper du dock med fördel "kompatibla" på Amazon/eBay/AliExpress etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Prisvärd actionkamera?
Tillbaka
Topp