Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Prisvärd försäkring som täcker offpist utan guide - finns det?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jennnifer" data-source="post: 1248339" data-attributes="member: 173034"><p>Svarar på min egen fråga om det är fler som söker information. Har ringt runt till de bolag jag har idag. </p><p></p><p><strong>Hemförsäkring/Reseförsäkring</strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong>Folksam</strong> reseförsäkring (som ingår i hemförsäkringen) har inga begränsningar för off-piste förutsatt att man följer lokala regler och rekommendationer. Gäller 45 dagar. Prisförslaget jag fick för förlängt reseskydd i ytterligare 1,5 månad: 3420 kr. Gäller även om UD avråder från att resa pga. covid.</li> </ul><p><strong>Olycksfallsförsäkring</strong></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong>IF</strong> Olycksfallsförsäkring täcker <em><strong>inte</strong></em> off-piste</li> <li data-xf-list-type="ul"><strong>Trygghansa</strong> Olycksfallsföräkring har inga begränsningar för off-piste i sina villkor förutsatt att man följer lokala regler och rekommendationer. Gäller även om UD avråder från att resa pga. covid.</li> </ul><p></p><p><em>Disclaimer: lita inte på ovan - gör egen research också.</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jennnifer, post: 1248339, member: 173034"] Svarar på min egen fråga om det är fler som söker information. Har ringt runt till de bolag jag har idag. [B]Hemförsäkring/Reseförsäkring[/B] [LIST] [*][B]Folksam[/B] reseförsäkring (som ingår i hemförsäkringen) har inga begränsningar för off-piste förutsatt att man följer lokala regler och rekommendationer. Gäller 45 dagar. Prisförslaget jag fick för förlängt reseskydd i ytterligare 1,5 månad: 3420 kr. Gäller även om UD avråder från att resa pga. covid. [/LIST] [B]Olycksfallsförsäkring[/B] [LIST] [*][B]IF[/B] Olycksfallsförsäkring täcker [I][B]inte[/B][/I] off-piste [*][B]Trygghansa[/B] Olycksfallsföräkring har inga begränsningar för off-piste i sina villkor förutsatt att man följer lokala regler och rekommendationer. Gäller även om UD avråder från att resa pga. covid. [/LIST] [I]Disclaimer: lita inte på ovan - gör egen research också.[/I] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Prisvärd försäkring som täcker offpist utan guide - finns det?
Tillbaka
Topp