Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Problem att byta ut Abs-patroner
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RadicalRadish" data-source="post: 1094158" data-attributes="member: 163797"><p>Hej gott folk! </p><p>Jag menar inte att det är gratis att byta ut patronerna. Man kan se det som att en patron har pant. Man köper en patron i butik för dryga 1000 lappen (stål). Drar man ryggsäcken så kan man byta ut den här patronen, dvs gå till en ABS dealer men den tomma patronen så får man byta den till en kostnad av ca 300. Det gäller enbart om du har den tomma patronen med dig som de kan skicka till Abs för påfyllnad. </p><p>Det här är vad jag fick förklarat för mig när jag bytte in min förra patron. </p><p></p><p>Det som inte framgår på ABS hemsida är att man inte kan byta in tömda patroner av europeisk standard till en som är tillverkad i Nordamerika. Eftersom jag aldrig hört om någon som råkat ut för bekymmer med Abs rygga i Kanada så blev jag nyfiken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RadicalRadish, post: 1094158, member: 163797"] Hej gott folk! Jag menar inte att det är gratis att byta ut patronerna. Man kan se det som att en patron har pant. Man köper en patron i butik för dryga 1000 lappen (stål). Drar man ryggsäcken så kan man byta ut den här patronen, dvs gå till en ABS dealer men den tomma patronen så får man byta den till en kostnad av ca 300. Det gäller enbart om du har den tomma patronen med dig som de kan skicka till Abs för påfyllnad. Det här är vad jag fick förklarat för mig när jag bytte in min förra patron. Det som inte framgår på ABS hemsida är att man inte kan byta in tömda patroner av europeisk standard till en som är tillverkad i Nordamerika. Eftersom jag aldrig hört om någon som råkat ut för bekymmer med Abs rygga i Kanada så blev jag nyfiken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Problem att byta ut Abs-patroner
Tillbaka
Topp