Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem hitta pjäxor med tillräckligt låg volym
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1086581" data-attributes="member: 33485"><p>Vilken sko som kommer att passa din fot är svårt att säga utan att ha tillgång till dem men det finns en del smalare skor som teoretiskt kan kvala in på listan. Allt med tilläggsnamnet "pro" från salomon är bredare och större i volymen så undvik gärna dem. Jag har själv samma bekymmer, allt förutom riktiga racepjäxor är för breda för mina fötter (längsta foten är ~270mm, smalaste ~94mm), de jag hade med från start på min lista med kandidater när det var dags för nya pjäxor tills i år var:</p><p>Lupo - vann (kommer tidigare från andra kryptonskal)</p><p>PInnacle 130 LV - satt inte helt olikt lupo imho men föll bort då den var för mjuk</p><p>ZeroG - skulle eventuellt gå att få ordning på men var lite för rymlig</p><p>Raptor RS140 - saknade gåläge och techinserts men jag hade god lust att bygga frankenboot av ett par raptor och ett par lupo.</p><p></p><p>Hade jag varit du hade jag lagt till atomics nya hawx ultra i turversionen på testlistan. Kan du tänka dig att slopa möjligheten till alpinsulor kan du kasta in vulcan om du hittar några. Sitter ingen av dem (eller några andra) bra lästmässigt är det bara att vandra ner i storlekarna, för min del slutade det med lupo i 25,5. Redan utan innersko var det extremt ont om plats men med några timmars arbete med sulor, skal och innersko är det den absolut bästa pjäxan jag har haft.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1086581, member: 33485"] Vilken sko som kommer att passa din fot är svårt att säga utan att ha tillgång till dem men det finns en del smalare skor som teoretiskt kan kvala in på listan. Allt med tilläggsnamnet "pro" från salomon är bredare och större i volymen så undvik gärna dem. Jag har själv samma bekymmer, allt förutom riktiga racepjäxor är för breda för mina fötter (längsta foten är ~270mm, smalaste ~94mm), de jag hade med från start på min lista med kandidater när det var dags för nya pjäxor tills i år var: Lupo - vann (kommer tidigare från andra kryptonskal) PInnacle 130 LV - satt inte helt olikt lupo imho men föll bort då den var för mjuk ZeroG - skulle eventuellt gå att få ordning på men var lite för rymlig Raptor RS140 - saknade gåläge och techinserts men jag hade god lust att bygga frankenboot av ett par raptor och ett par lupo. Hade jag varit du hade jag lagt till atomics nya hawx ultra i turversionen på testlistan. Kan du tänka dig att slopa möjligheten till alpinsulor kan du kasta in vulcan om du hittar några. Sitter ingen av dem (eller några andra) bra lästmässigt är det bara att vandra ner i storlekarna, för min del slutade det med lupo i 25,5. Redan utan innersko var det extremt ont om plats men med några timmars arbete med sulor, skal och innersko är det den absolut bästa pjäxan jag har haft. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem hitta pjäxor med tillräckligt låg volym
Tillbaka
Topp