Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Problem med 7tm PT STI
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FH_thats_the_shit" data-source="post: 850746" data-attributes="member: 116301"><p>Jag gjorde så att jag bytte axlarna mellan bindningarna för att få en ny fräsh yta att ligga an mot.</p><p>Sedan efter ett par välriktade hammarslag mot "läppen" som låser mot axeln så ligger den an något mer.</p><p>Det har funkat för två dagaras åkning utan tendens till släpp.</p><p></p><p>Men det är, som du skriver, tragiskt att man ska behöva modifiera en så dyr bindning.</p><p>Jag köpte den iaf för att den har fått bra recensioner och verkade ha bra hållbarhet.</p><p>Har en kompis som har ett par äldre 7tm som har funkat hur bra som helst.</p><p>Är ju tydligt att dom har klantat sig vid tillverkningen.</p><p></p><p>Hoppas dom kan få tummen ur och skicka upp reservdelar så vi kan byta själva.</p><p></p><p>Är även jag riktigt trött på det sega bemötandet och inget direkt intresse att lösa det på ett enkelt sätt för kunden.</p><p>Dom måste ju förstå att vi inte vill skicka iväg bindningarna i X antal veckor nu mitt under säsong.</p><p></p><p>Har fått samma svar från Richard.</p><p></p><p>Hoppas verkligen att dom löser detta ASAP.</p><p>Börjar ju bli dags för toppturer, och då vill man ju inte gå och oroa sig för att bindningen inte håller.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FH_thats_the_shit, post: 850746, member: 116301"] Jag gjorde så att jag bytte axlarna mellan bindningarna för att få en ny fräsh yta att ligga an mot. Sedan efter ett par välriktade hammarslag mot "läppen" som låser mot axeln så ligger den an något mer. Det har funkat för två dagaras åkning utan tendens till släpp. Men det är, som du skriver, tragiskt att man ska behöva modifiera en så dyr bindning. Jag köpte den iaf för att den har fått bra recensioner och verkade ha bra hållbarhet. Har en kompis som har ett par äldre 7tm som har funkat hur bra som helst. Är ju tydligt att dom har klantat sig vid tillverkningen. Hoppas dom kan få tummen ur och skicka upp reservdelar så vi kan byta själva. Är även jag riktigt trött på det sega bemötandet och inget direkt intresse att lösa det på ett enkelt sätt för kunden. Dom måste ju förstå att vi inte vill skicka iväg bindningarna i X antal veckor nu mitt under säsong. Har fått samma svar från Richard. Hoppas verkligen att dom löser detta ASAP. Börjar ju bli dags för toppturer, och då vill man ju inte gå och oroa sig för att bindningen inte håller. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Problem med 7tm PT STI
Tillbaka
Topp