Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1074560" data-attributes="member: 13863"><p>En tidlös fråga!</p><p></p><p>Jag har två par Pinnacle 130, ett par 13/14 och ett par 14/15 (det första paret har blivit reservdelskor ...), jag har inte noterat några förändringar i tån eller insertsen, och inte heller någon skillnad i techbindningen. Men mina techbindningar är ett par Dynafit FT från 11/12 vilket kan påverka.</p><p></p><p>Till din fråga. Pinnacle 130 är förhållandevis unika eftersom de har en alpinsula med techinserts, dvs. inte den något tjockare och mer rundade tursulan som återfinns på de flesta turskor och alla (?) Dynafitskor. Där tror jag du har förklaringen till skillnaden du sett i tådelen. </p><p></p><p>Vidare har jag uppfattat det som att techtån är byggd för att all tyngd går genom piggarna, att det faktiskt inte är meningen att skosulan ska ligga an på bindningen, vilket faktiskt på den traditionella Dynafittådelen skulle kunna innebära att sulan motverkar de fjädrar som ser till att hålla piggarna fast i skon, eller ...?</p><p></p><p>Men det finns de som har mycket bättre koll på detta än jag!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1074560, member: 13863"] En tidlös fråga! Jag har två par Pinnacle 130, ett par 13/14 och ett par 14/15 (det första paret har blivit reservdelskor ...), jag har inte noterat några förändringar i tån eller insertsen, och inte heller någon skillnad i techbindningen. Men mina techbindningar är ett par Dynafit FT från 11/12 vilket kan påverka. Till din fråga. Pinnacle 130 är förhållandevis unika eftersom de har en alpinsula med techinserts, dvs. inte den något tjockare och mer rundade tursulan som återfinns på de flesta turskor och alla (?) Dynafitskor. Där tror jag du har förklaringen till skillnaden du sett i tådelen. Vidare har jag uppfattat det som att techtån är byggd för att all tyngd går genom piggarna, att det faktiskt inte är meningen att skosulan ska ligga an på bindningen, vilket faktiskt på den traditionella Dynafittådelen skulle kunna innebära att sulan motverkar de fjädrar som ser till att hålla piggarna fast i skon, eller ...? Men det finns de som har mycket bättre koll på detta än jag! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp