Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1074594" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=158471]@AMalmborg[/USER]</p><p>Jag tror du är ute på en lite lätt seglats ...</p><p></p><p>Dynafit har mönstrat "gummi" (vibram?) i sina sulor för att de ska ge bra fäste att gå och klättra med när skidorna inte är på. Det som du ser som ett uttag ur sulan är sannolikt för att sulan INTE ska ta i bindningen ... för om sulan tog i, skulle bindningen vara kass att gå med eftersom själva vridpunkten ligger i tådelen/piggarna och inte i bindningen (som på rambindningar). </p><p></p><p>Jag kan inte se något skäl till att Pinnacles alpinsula är en kompromiss på skidan, däremot är den ganska kass när det ska gås och klättras med skidorna på ryggen. Men anledningen till att jag och många med mig valt denna sko är att vi kan kliva direkt från en techbindning till en vanlig alpin bindning utan att behöva trixa med sul- eller skobyten.</p><p></p><p>Sedan kan det säkert vara så att K2s första tåinserts var för grunda för att fungera perfekt, men å andra sidan plockade jag ut mina skor i november 2013 och det har fungerat för mig (men det kan ju varit en annan serie).</p><p></p><p>/MM</p><p></p><p>PS! Ta del av våra samlade bekymmer avseende Pinnacle 130 i denna tråd <a href="https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=92498&p=1" target="_blank">https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=92498&p=1</a> DS.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1074594, member: 13863"] [USER=158471]@AMalmborg[/USER] Jag tror du är ute på en lite lätt seglats ... Dynafit har mönstrat "gummi" (vibram?) i sina sulor för att de ska ge bra fäste att gå och klättra med när skidorna inte är på. Det som du ser som ett uttag ur sulan är sannolikt för att sulan INTE ska ta i bindningen ... för om sulan tog i, skulle bindningen vara kass att gå med eftersom själva vridpunkten ligger i tådelen/piggarna och inte i bindningen (som på rambindningar). Jag kan inte se något skäl till att Pinnacles alpinsula är en kompromiss på skidan, däremot är den ganska kass när det ska gås och klättras med skidorna på ryggen. Men anledningen till att jag och många med mig valt denna sko är att vi kan kliva direkt från en techbindning till en vanlig alpin bindning utan att behöva trixa med sul- eller skobyten. Sedan kan det säkert vara så att K2s första tåinserts var för grunda för att fungera perfekt, men å andra sidan plockade jag ut mina skor i november 2013 och det har fungerat för mig (men det kan ju varit en annan serie). /MM PS! Ta del av våra samlade bekymmer avseende Pinnacle 130 i denna tråd [URL]https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=92498&p=1[/URL] DS. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp