Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emma_Th" data-source="post: 833604" data-attributes="member: 118971"><p>Tack för snabba svar! Hm, verkar vara blandade erfarenheter kring dynafit, men där de flesta av er verkar varit med om att den löst ut vid hårdare åkning. Bindningarna fick vi monterade på Åre skidsport. Har tyvärr inte den lilla plastbiten så jag har ingen aning om avståndet mellan häl o bakdel. Förslag på hur många mm det ska vara? </p><p></p><p>Is och snö under bindningen och sulan har vi varit noga med att ta bort. får prova mer till helgen. en kanske dum fråga: det finns ju tre lägen för tådelen. ett läge som det blir när man klickar i foten, sedan ett läge till som är något sorts halvlåsning (kanske?) o sedan låsläget. Vad är detta mellanläge? När använder man det? Låsläget hade jag verkligen inte tänkt att behöva använda mer än vid just knatandet uppför. Gudarna ska veta att jag o min kille har försökt läsa de recensioner vi har hittat o pratat med folk som har dynafit o alla har de varit positiva. När vi har ifrågasatt om man verkligen kan åka hårt på dessa bindningar har vi bara fått till svar att "jajjemen det går att köra hur hårt som helst". Jag känner mig väldigt lurad om denna hårda åkning endast går om man helt låser tådelen.</p><p></p><p>Eller så får man börja fisåka - trist...! </p><p></p><p>Men ni säger alltså att det som gäller om man vill undvika tjuvsläpp är att låsa bindningen i gåläge fram? Huh, det var inte vad jag tänkte mig :-( </p><p></p><p>Eller andra som har andra erfarenheter?</p><p></p><p>/Emma</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emma_Th, post: 833604, member: 118971"] Tack för snabba svar! Hm, verkar vara blandade erfarenheter kring dynafit, men där de flesta av er verkar varit med om att den löst ut vid hårdare åkning. Bindningarna fick vi monterade på Åre skidsport. Har tyvärr inte den lilla plastbiten så jag har ingen aning om avståndet mellan häl o bakdel. Förslag på hur många mm det ska vara? Is och snö under bindningen och sulan har vi varit noga med att ta bort. får prova mer till helgen. en kanske dum fråga: det finns ju tre lägen för tådelen. ett läge som det blir när man klickar i foten, sedan ett läge till som är något sorts halvlåsning (kanske?) o sedan låsläget. Vad är detta mellanläge? När använder man det? Låsläget hade jag verkligen inte tänkt att behöva använda mer än vid just knatandet uppför. Gudarna ska veta att jag o min kille har försökt läsa de recensioner vi har hittat o pratat med folk som har dynafit o alla har de varit positiva. När vi har ifrågasatt om man verkligen kan åka hårt på dessa bindningar har vi bara fått till svar att "jajjemen det går att köra hur hårt som helst". Jag känner mig väldigt lurad om denna hårda åkning endast går om man helt låser tådelen. Eller så får man börja fisåka - trist...! Men ni säger alltså att det som gäller om man vill undvika tjuvsläpp är att låsa bindningen i gåläge fram? Huh, det var inte vad jag tänkte mig :-( Eller andra som har andra erfarenheter? /Emma [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp