Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PeAC" data-source="post: 833631" data-attributes="member: 15069"><p>Ett till inlägg här.</p><p></p><p>Jag har åkt med dynafit sedan 2006 och med deras TLT Lite Speed historia. Ser onekligen rapplig ut och verkar inte hålla för mycket men jag har provat dem i puckel, stenhård pist, djupaste lössnön, hoppkort i rännor, hoppat fyrameters klippor och dylik åkning.</p><p></p><p>De har ALDRIG svikit. Klart de löst ut när det blivit vridningar och liknande men det är ju positivt. Jag klickar upp ett steg till "mellanläget" när jag åker, vill inte känna osäkerheten när jag åker. </p><p></p><p>Alltså kan de vara läget mellan häl bindningen och pjäxan, jag tror jag har ungefär 3-4mm däremellan. Vet inte om det ska vara så men det fungerar bra för mig. Antar att det inte är något som är slitet på pjäxorna heller?</p><p></p><p>Men det krävs som alltid lite pillande och ändrande med nya grejor. Har ni ändrat DIN skalorna? Det är väl två på bakbindningen om jag inte missminner mig som ska ändras. Jag ställde upp mina på max och låter dem vara där hela säsongen. (alltså inte helt max utan ett varv ifrån maxläge eller nåt sånt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PeAC, post: 833631, member: 15069"] Ett till inlägg här. Jag har åkt med dynafit sedan 2006 och med deras TLT Lite Speed historia. Ser onekligen rapplig ut och verkar inte hålla för mycket men jag har provat dem i puckel, stenhård pist, djupaste lössnön, hoppkort i rännor, hoppat fyrameters klippor och dylik åkning. De har ALDRIG svikit. Klart de löst ut när det blivit vridningar och liknande men det är ju positivt. Jag klickar upp ett steg till "mellanläget" när jag åker, vill inte känna osäkerheten när jag åker. Alltså kan de vara läget mellan häl bindningen och pjäxan, jag tror jag har ungefär 3-4mm däremellan. Vet inte om det ska vara så men det fungerar bra för mig. Antar att det inte är något som är slitet på pjäxorna heller? Men det krävs som alltid lite pillande och ändrande med nya grejor. Har ni ändrat DIN skalorna? Det är väl två på bakbindningen om jag inte missminner mig som ska ändras. Jag ställde upp mina på max och låter dem vara där hela säsongen. (alltså inte helt max utan ett varv ifrån maxläge eller nåt sånt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp