Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 839514" data-attributes="member: 80520"><p>Jag tycker också det låter rimligt, kan ju vara som så att jag får köra med lite hårdare ställt horisontalutlösning helt enkelt. Jag vet inte om jag skrivit det, men det jag finner underligt är att jag endast hade problem för högerfoten, och att med ena "paruppsättningen" var det så pass att jag inte kunde lägg någon vikt alls på skidan utan att jag tappade skidan.</p><p></p><p></p><p>Samtidigt tycker man ju att de borde upptäckts när bindningarna monterades! Fast det är klart, i stressig miljö kanske man inte märker sådana små skillnader som det rör sig om.</p><p></p><p>Häldelen linjerar upp sig bra med pjäxan, det är inga prolbem.</p><p></p><p>Jo, mitt problem är ju som sagt att avståndet verkar vara olika för olika parupssättningar av skidor och skor, vilket då leder till olika beteende i utlösningen beroende på vilket par man kör för tillfället.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 839514, member: 80520"] Jag tycker också det låter rimligt, kan ju vara som så att jag får köra med lite hårdare ställt horisontalutlösning helt enkelt. Jag vet inte om jag skrivit det, men det jag finner underligt är att jag endast hade problem för högerfoten, och att med ena "paruppsättningen" var det så pass att jag inte kunde lägg någon vikt alls på skidan utan att jag tappade skidan. Samtidigt tycker man ju att de borde upptäckts när bindningarna monterades! Fast det är klart, i stressig miljö kanske man inte märker sådana små skillnader som det rör sig om. Häldelen linjerar upp sig bra med pjäxan, det är inga prolbem. Jo, mitt problem är ju som sagt att avståndet verkar vara olika för olika parupssättningar av skidor och skor, vilket då leder till olika beteende i utlösningen beroende på vilket par man kör för tillfället. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp