Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mes" data-source="post: 842920" data-attributes="member: 14483"><p>Efter en lyckad försäsong under skivstången kan jag åter stoltsera med överdimensionerad lårmuskulatur och en kraftig bakdel som lätt fyller ut såväl barstol som stretchbyxan. </p><p></p><p>Problemet är att jag verkar ha feldoserat träningen! Vänsterbenet är betydligt starkare för jag lyckas alltid trampa ur vänster tådel, dynafit! Jag insåg detta efter att jag införskaffat ett par nya dalbello virus -pjuckor. Efter montering & stringent inpassning klappade jag fast laggen och tog några övningssvängar. Vänster-pjuckan åker ur när jag tvingar ner stålkanten i parketten! Jag har till och med växlat höger/vänsterskida, lekt lite med olika avstånd i häldel etc. Fakta kvarstår vänsterbenet har superkrafter för jag kan klämma mig ur bindningen. Låser jag tågdelen orkar jag inte ur bindningen, blir dock stora gropar i golvet! </p><p> </p><p>Blir att vila vänsterbenet den närmsta tiden, vad annars kan det bero på? Inte kan väl Italienarna ha gjutit in fel avstånd, lutning, inpassning?</p><p>Mes</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mes, post: 842920, member: 14483"] Efter en lyckad försäsong under skivstången kan jag åter stoltsera med överdimensionerad lårmuskulatur och en kraftig bakdel som lätt fyller ut såväl barstol som stretchbyxan. Problemet är att jag verkar ha feldoserat träningen! Vänsterbenet är betydligt starkare för jag lyckas alltid trampa ur vänster tådel, dynafit! Jag insåg detta efter att jag införskaffat ett par nya dalbello virus -pjuckor. Efter montering & stringent inpassning klappade jag fast laggen och tog några övningssvängar. Vänster-pjuckan åker ur när jag tvingar ner stålkanten i parketten! Jag har till och med växlat höger/vänsterskida, lekt lite med olika avstånd i häldel etc. Fakta kvarstår vänsterbenet har superkrafter för jag kan klämma mig ur bindningen. Låser jag tågdelen orkar jag inte ur bindningen, blir dock stora gropar i golvet! Blir att vila vänsterbenet den närmsta tiden, vad annars kan det bero på? Inte kan väl Italienarna ha gjutit in fel avstånd, lutning, inpassning? Mes [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med att Dynafit tjuvlöser
Tillbaka
Topp