Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem med för smala stighudar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gymnastjohan" data-source="post: 276384" data-attributes="member: 40928"><p>Jag har ett par äldre stighudar som är väldigt smala för mina skidor, ett par Völkl Mantra, 94mm i midja med randonnébindning.</p><p>Har provat stighudarna på skidorna men de är ju alltför smala (runt 65mm breda). Vad jag har förstått så köper man hudar som är bredare än skidorna och skär till dem så att de hamnar precis innanför stålkanterna.</p><p></p><p>Så min fråga är vad som händer om man ger sig ut på tur med dessa hudar på mina skidor. Kommer det skita sig totalt, eller kommer det kanske bara kännas lite vingligt?</p><p>Jag testade att gå en sväng runt på flacken hemma och på den korta biten kände jag inga konstigheter men man vet ju inte vad som händer på en längre tur.</p><p>Om det går så är det ju skönt att slippa lägga ut pengar för ett par nya hudar...</p><p></p><p>//Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gymnastjohan, post: 276384, member: 40928"] Jag har ett par äldre stighudar som är väldigt smala för mina skidor, ett par Völkl Mantra, 94mm i midja med randonnébindning. Har provat stighudarna på skidorna men de är ju alltför smala (runt 65mm breda). Vad jag har förstått så köper man hudar som är bredare än skidorna och skär till dem så att de hamnar precis innanför stålkanterna. Så min fråga är vad som händer om man ger sig ut på tur med dessa hudar på mina skidor. Kommer det skita sig totalt, eller kommer det kanske bara kännas lite vingligt? Jag testade att gå en sväng runt på flacken hemma och på den korta biten kände jag inga konstigheter men man vet ju inte vad som händer på en längre tur. Om det går så är det ju skönt att slippa lägga ut pengar för ett par nya hudar... //Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem med för smala stighudar?
Tillbaka
Topp