Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem med för smala stighudar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Blackriverpaint" data-source="post: 276567" data-attributes="member: 16052"><p>Tjena!</p><p></p><p>På platten är det inga problem alls som du säger, men när du går på skrå eller bara brant och har vikten på sidan av skidan så kan resultatet bli att du står på belaget istället för stighuden. Detta gör att du får glid istället för fäste som kan leda till fenomenala krascher. Ännu värre kan detta bli om man använder insatsbindningar av typ alpinetrekkers eller securafix som är lite ostabilare än riktiga turbindningar. Ostabiliteten kan leda till att man ökar trycket på kanten där du bara har belag även när man vill vara mitt på skidan. Så kort och gott, jag rekommenderar feta hudar för feta skidor exempelvis Black Diamond STS. Alla mina åsikter är grundade på egna erfarenheter och blåmärken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Blackriverpaint, post: 276567, member: 16052"] Tjena! På platten är det inga problem alls som du säger, men när du går på skrå eller bara brant och har vikten på sidan av skidan så kan resultatet bli att du står på belaget istället för stighuden. Detta gör att du får glid istället för fäste som kan leda till fenomenala krascher. Ännu värre kan detta bli om man använder insatsbindningar av typ alpinetrekkers eller securafix som är lite ostabilare än riktiga turbindningar. Ostabiliteten kan leda till att man ökar trycket på kanten där du bara har belag även när man vill vara mitt på skidan. Så kort och gott, jag rekommenderar feta hudar för feta skidor exempelvis Black Diamond STS. Alla mina åsikter är grundade på egna erfarenheter och blåmärken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Problem med för smala stighudar?
Tillbaka
Topp