Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
problem med hälhöjare NTN Freeride
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="johanb" data-source="post: 1052520" data-attributes="member: 12749"><p>Hälhöjaren på NTN Freeridebindningen är ju inte den bästa men den har funkat bra för mig hittills. Men över nyårsresan så började den en att "fälla upp sig" när jag åkte. Väldigt irriterande för det är svårt att svänga med högklackat. </p><p></p><p>Tidigare har det ju varit ganska ordentligt motstånd för att ändra position på den men nu verkar fjädern kunna fälla upp den av sig själv. Det verkar som om själva hälhöjaren är sliten där den ska ge friktion mot plattan som är fäst i skidan.</p><p></p><p>Det går bra att använda litet ståltråd och hålla den nere då man kör pist men det kommer ju inte funka om man ska tura och vill ändra höjd , upp eller ner, beroende på backens lutning.</p><p></p><p>Någon annan som har haft samma problem och isåfall vet vad jag kan göra åt det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="johanb, post: 1052520, member: 12749"] Hälhöjaren på NTN Freeridebindningen är ju inte den bästa men den har funkat bra för mig hittills. Men över nyårsresan så började den en att "fälla upp sig" när jag åkte. Väldigt irriterande för det är svårt att svänga med högklackat. Tidigare har det ju varit ganska ordentligt motstånd för att ändra position på den men nu verkar fjädern kunna fälla upp den av sig själv. Det verkar som om själva hälhöjaren är sliten där den ska ge friktion mot plattan som är fäst i skidan. Det går bra att använda litet ståltråd och hålla den nere då man kör pist men det kommer ju inte funka om man ska tura och vill ändra höjd , upp eller ner, beroende på backens lutning. Någon annan som har haft samma problem och isåfall vet vad jag kan göra åt det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
problem med hälhöjare NTN Freeride
Tillbaka
Topp