Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 212918" data-attributes="member: 12644"><p>skitsnack! det ÄR fel på markers bindningar. jag hade ett par som gick till 12-13 har jag för mig. och dom hade jag i botten (och ett halvt varv tillbaka) plus att förspänningen va rätt inställd. och ändå så tjuvlöste dom ofta i pisterna i lindvallen! alltså inga extrema saker utan bara vanlig åkning. lite fart och lite tryck och vips så stod man på en skida. så ska inte en bindning som går till 12 fungera. inte ens en billig bindning.</p><p></p><p>efter det bytte jag upp mig till ett par marker comp 18 som jag har på 13 (jag väger 73kg) och där är den HELT perfekt. sitter kvar in i det längsta och släpper precis i rätt läge. har även ett par ross axium 2 140 som åxå är skruvade på 13 och samma där. en "turist"-bindning som är mycket bra och släpper när den ska TROTS att det inte är ross race-bindning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 212918, member: 12644"] skitsnack! det ÄR fel på markers bindningar. jag hade ett par som gick till 12-13 har jag för mig. och dom hade jag i botten (och ett halvt varv tillbaka) plus att förspänningen va rätt inställd. och ändå så tjuvlöste dom ofta i pisterna i lindvallen! alltså inga extrema saker utan bara vanlig åkning. lite fart och lite tryck och vips så stod man på en skida. så ska inte en bindning som går till 12 fungera. inte ens en billig bindning. efter det bytte jag upp mig till ett par marker comp 18 som jag har på 13 (jag väger 73kg) och där är den HELT perfekt. sitter kvar in i det längsta och släpper precis i rätt läge. har även ett par ross axium 2 140 som åxå är skruvade på 13 och samma där. en "turist"-bindning som är mycket bra och släpper när den ska TROTS att det inte är ross race-bindning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp