Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 213339" data-attributes="member: 12644"><p>chilla lite själv och inse att jag alltid har rätt! självklart drog jag dom inte i botten första dan, utan började på 9-10 och sen när jag märkte att det inte räckte så ökade jag lite, och sen lite till och så vidare. en bindning ska INTE fungera som markers "turist"-modeller. Punkt slut.</p><p></p><p>jet: jag är ganska tanig och inte speciellt hård. men åker man med lite fart i backar som är opistade som t.ex. uppkört puder, puckelpist m.m. och hela tiden pressar sig själv lite över sin egen gräns för att bli bättre så löser en dålig bindning ut på ställen där dom inte bör. kör man i en stor puckel och tappar balansen så skadar det mer att bindningen löser ut än om skidorna sitter kvar och man oftast lyckas rädda upp situationen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 213339, member: 12644"] chilla lite själv och inse att jag alltid har rätt! självklart drog jag dom inte i botten första dan, utan började på 9-10 och sen när jag märkte att det inte räckte så ökade jag lite, och sen lite till och så vidare. en bindning ska INTE fungera som markers "turist"-modeller. Punkt slut. jet: jag är ganska tanig och inte speciellt hård. men åker man med lite fart i backar som är opistade som t.ex. uppkört puder, puckelpist m.m. och hela tiden pressar sig själv lite över sin egen gräns för att bli bättre så löser en dålig bindning ut på ställen där dom inte bör. kör man i en stor puckel och tappar balansen så skadar det mer att bindningen löser ut än om skidorna sitter kvar och man oftast lyckas rädda upp situationen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp