Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 223317" data-attributes="member: 46762"><p>Om även Hasse säger att M14 bygger på de bättre är det väl så... Jag trodde det var mer skillnad... Inte konstigt att mina funkade då!</p><p></p><p>Kanske skall förklara mig lite, när jag sa att M14 var en billig bindning menade jag inte att den var billig i konstruktion à la Clas Olsson, utan att den var billig i inköp, SC's billigaste DIN 14... Och de hundralappar som skiljer M14 med tex. Scratch 140 tycker jag att Scratchen är värd.</p><p></p><p></p><p>mas skier, om du är så pass dum att du sätter på ett par M12 på Seth Vicious(antar att det var de du hade bindningarna på) då får du nästan skylla dig själv... Om du köper så pass bra och högpresterande skidor skall du inte slänga på budgetbindningar som inte tål den åkning skidan är gjord för, även om K2 rekommenderar den bindningen. </p><p></p><p>Sen är det väldigt få skistoppers som tål dåliga switchlandningar... Löser skidan ut baklänges åker skistoppern ned med spetsen snett nedåt frammåt, inte snett nedåt bakåt... Istället för att lugnt bromsa framfarten kommer ju stoppern köttas ner i snön. Skistoppern fastnar och resten av bindningen fortsätter framåt. Det handlar alltså inte om stoppern utan om att bindningen löser ut då den inte skall (om den är rätt inställd dvs.).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 223317, member: 46762"] Om även Hasse säger att M14 bygger på de bättre är det väl så... Jag trodde det var mer skillnad... Inte konstigt att mina funkade då! Kanske skall förklara mig lite, när jag sa att M14 var en billig bindning menade jag inte att den var billig i konstruktion à la Clas Olsson, utan att den var billig i inköp, SC's billigaste DIN 14... Och de hundralappar som skiljer M14 med tex. Scratch 140 tycker jag att Scratchen är värd. mas skier, om du är så pass dum att du sätter på ett par M12 på Seth Vicious(antar att det var de du hade bindningarna på) då får du nästan skylla dig själv... Om du köper så pass bra och högpresterande skidor skall du inte slänga på budgetbindningar som inte tål den åkning skidan är gjord för, även om K2 rekommenderar den bindningen. Sen är det väldigt få skistoppers som tål dåliga switchlandningar... Löser skidan ut baklänges åker skistoppern ned med spetsen snett nedåt frammåt, inte snett nedåt bakåt... Istället för att lugnt bromsa framfarten kommer ju stoppern köttas ner i snön. Skistoppern fastnar och resten av bindningen fortsätter framåt. Det handlar alltså inte om stoppern utan om att bindningen löser ut då den inte skall (om den är rätt inställd dvs.). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp