Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 257680" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har kört med mina Scratch 140 nu i 10 dagar och jag är mer än nöjd! Många säger att de är svåra att ta på i puder, jag säger att det är precis lika svårt /enkelt som med någon annan bindning. Jag hade 2 krascher då en skida släppte (tipdive under kartongsnö...), vid båda tillfällena släppte rätt skida och det var inte mer med det. Resten av åkningen satt laggen där de skulle.</p><p></p><p>En jäkligt rolig sak som jag märkte nu idag då jag skulle titta till belagen och valla lite var att jag hade glömt att ändra SC's fördragna din-inställning. Skidorna stod på 7,5-8! (Jag väger ~70kg naken.) Tilläggas bör att jag inte kör direkt långsamt... Med mina gamla M14 hade jag mot slutet 9-9,5. Och där fick jag lite småskumma släpp såsom att ena skidan försvinner mitt i sväng, båda bakdelarna släpper taget om hälarna och jag flyger framåt, trots ruggigt fin stompning, osv... De problemen med M14 kan antagligen bero på att som någon tidigare nämnt, (tror det var MnO eller Hasse, bra chansning va?) Markers bindningar inte drar tillbaka pjäxan om den är på väg ut...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 257680, member: 46762"] Jag har kört med mina Scratch 140 nu i 10 dagar och jag är mer än nöjd! Många säger att de är svåra att ta på i puder, jag säger att det är precis lika svårt /enkelt som med någon annan bindning. Jag hade 2 krascher då en skida släppte (tipdive under kartongsnö...), vid båda tillfällena släppte rätt skida och det var inte mer med det. Resten av åkningen satt laggen där de skulle. En jäkligt rolig sak som jag märkte nu idag då jag skulle titta till belagen och valla lite var att jag hade glömt att ändra SC's fördragna din-inställning. Skidorna stod på 7,5-8! (Jag väger ~70kg naken.) Tilläggas bör att jag inte kör direkt långsamt... Med mina gamla M14 hade jag mot slutet 9-9,5. Och där fick jag lite småskumma släpp såsom att ena skidan försvinner mitt i sväng, båda bakdelarna släpper taget om hälarna och jag flyger framåt, trots ruggigt fin stompning, osv... De problemen med M14 kan antagligen bero på att som någon tidigare nämnt, (tror det var MnO eller Hasse, bra chansning va?) Markers bindningar inte drar tillbaka pjäxan om den är på väg ut... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp