Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ST90" data-source="post: 257743" data-attributes="member: 49616"><p>Det här med skistopper, jag säger inte att marker M11/M12 är en bra bindning eftersom att jag aldrig testat budget varianten, men tänk er vilken bindning som helst. Ni åker in i hoppet i ca 20-50 km/h eller vad vet jag? Där ikring, kanske mindre, och ni hoppar ett X antal meter upp i luften, landar baklänges med eran kroppstyngd, som säkerligen gångras med mer än dubbla din vikt, och samtidigt en relativt hög fart på det.</p><p></p><p>Sen hugger skistoppern i, med "fel" sida ner i snön. Då tror jag inte att det finns någon bindning som håller, det är trots allt plast och några skruvar som håller fast skistoppern, som oftast är gjord av plast (på de bindningar som det talats om). Marker eller inte, en skistopper håller inte för en sådan landning.</p><p></p><p>Då era bindningar går sönder, just för att det är marker, så klagar man lite extra.</p><p>"Det var ju skitmarker, klart det går sönder" men hade ni haft vilken annan bindning som helst så tror jag att skistoppern hade förmodligen gått sönder ändå. Sen om bindningen tjuvlöser är det ju fortfarande inget fel på skistoppern, men den hade kanske inte behövt gå sönder om man hade haft en rejäl bindning som pallar. </p><p></p><p>Eller vad vet jag, kanske bara bullshit alltihopa men det är min åsikt iaf.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ST90, post: 257743, member: 49616"] Det här med skistopper, jag säger inte att marker M11/M12 är en bra bindning eftersom att jag aldrig testat budget varianten, men tänk er vilken bindning som helst. Ni åker in i hoppet i ca 20-50 km/h eller vad vet jag? Där ikring, kanske mindre, och ni hoppar ett X antal meter upp i luften, landar baklänges med eran kroppstyngd, som säkerligen gångras med mer än dubbla din vikt, och samtidigt en relativt hög fart på det. Sen hugger skistoppern i, med "fel" sida ner i snön. Då tror jag inte att det finns någon bindning som håller, det är trots allt plast och några skruvar som håller fast skistoppern, som oftast är gjord av plast (på de bindningar som det talats om). Marker eller inte, en skistopper håller inte för en sådan landning. Då era bindningar går sönder, just för att det är marker, så klagar man lite extra. "Det var ju skitmarker, klart det går sönder" men hade ni haft vilken annan bindning som helst så tror jag att skistoppern hade förmodligen gått sönder ändå. Sen om bindningen tjuvlöser är det ju fortfarande inget fel på skistoppern, men den hade kanske inte behövt gå sönder om man hade haft en rejäl bindning som pallar. Eller vad vet jag, kanske bara bullshit alltihopa men det är min åsikt iaf. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp