Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 281266" data-attributes="member: 13245"><p>På Duke skulle jag säga att 16 är ett klart steg framåt från andra Randonnebindningar som Diamir freeride (går den till 12, eller?). Om den mostvarar en 16-racebindning i hur den håller fast i praktiken så är det nog ett rätt rimligt val av fjäderhårdhet för Marker, även om det exkluderar dig. </p><p></p><p>Om vi dock kollar på vanliga bindningar så är det ju bara att köpa motsvarande raceprylar som du har fast i nya modeller. Har för mig jag såg en marker som gick till 32 för ett tag sedan. På mina gamla GS-lagg sitter ett par Marker 12-24. </p><p></p><p>Men att hoppas på modeller typ Duke med fjädrar i stil med 10-20, 12-24 osv är nog att lägga väl stor tilltro till hoppet. Till och med om man antar att det blir en bindning för rätt stora lagg och stora åk så tror jag det handlar om några promille av de presumtiva kunderna som inte klarar sig med en 16-bindning (förutsatt att den uppför sig som en "riktig" 16-binding). Men, om de riktiga hårdladdande toppåkarna kommer köra på Duke finns alltid möjlgheten för en slags Race editions att komma över på svarta marknaden. Du får hoppas på det, Utter.</p><p></p><p>Själv är man glad att man väger under 70 och kan hålla sig närmare DIN 10 är DIN 20.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 281266, member: 13245"] På Duke skulle jag säga att 16 är ett klart steg framåt från andra Randonnebindningar som Diamir freeride (går den till 12, eller?). Om den mostvarar en 16-racebindning i hur den håller fast i praktiken så är det nog ett rätt rimligt val av fjäderhårdhet för Marker, även om det exkluderar dig. Om vi dock kollar på vanliga bindningar så är det ju bara att köpa motsvarande raceprylar som du har fast i nya modeller. Har för mig jag såg en marker som gick till 32 för ett tag sedan. På mina gamla GS-lagg sitter ett par Marker 12-24. Men att hoppas på modeller typ Duke med fjädrar i stil med 10-20, 12-24 osv är nog att lägga väl stor tilltro till hoppet. Till och med om man antar att det blir en bindning för rätt stora lagg och stora åk så tror jag det handlar om några promille av de presumtiva kunderna som inte klarar sig med en 16-bindning (förutsatt att den uppför sig som en "riktig" 16-binding). Men, om de riktiga hårdladdande toppåkarna kommer köra på Duke finns alltid möjlgheten för en slags Race editions att komma över på svarta marknaden. Du får hoppas på det, Utter. Själv är man glad att man väger under 70 och kan hålla sig närmare DIN 10 är DIN 20. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp