Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 281566" data-attributes="member: 13245"><p>Jo, det är fascinerande hur lite som hänt på de riktiga racebindningarna. Det beror väl helt enkelt på att diverse nymodigheter som diagonalutlösningar och kompensationemekanismer för snedfall helt enkelt aldrig hamnar på de riktiga raceprylarna.</p><p></p><p>Och jag gillar inte heller att tappa skidorna...fördelen för mig skulle väl snarare vara ett det är enklare att hitta bindningar som sitter för lättviktare än för tungviktare.</p><p></p><p>En liten intressant anmärkning är att jag för några veckor sedan testade ett mindre pjäxskal (8mm kortare) och helt plötsligt tappade en skida (vilket jag väldigt sällan gör) utan att köra direkt hårt. När jag funderade på det är det inte så konstigt eftersom man givetvis får mer hävarm på tåbindningen, men jag hade nog inte trott skillnade skulle vara så stor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 281566, member: 13245"] Jo, det är fascinerande hur lite som hänt på de riktiga racebindningarna. Det beror väl helt enkelt på att diverse nymodigheter som diagonalutlösningar och kompensationemekanismer för snedfall helt enkelt aldrig hamnar på de riktiga raceprylarna. Och jag gillar inte heller att tappa skidorna...fördelen för mig skulle väl snarare vara ett det är enklare att hitta bindningar som sitter för lättviktare än för tungviktare. En liten intressant anmärkning är att jag för några veckor sedan testade ett mindre pjäxskal (8mm kortare) och helt plötsligt tappade en skida (vilket jag väldigt sällan gör) utan att köra direkt hårt. När jag funderade på det är det inte så konstigt eftersom man givetvis får mer hävarm på tåbindningen, men jag hade nog inte trott skillnade skulle vara så stor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
problem med marker bindningar
Tillbaka
Topp