Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Problem med marker the jester bindningar!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 564989" data-attributes="member: 46762"><p>Ok, jag ändrar mitt första svar... Jag har inte bara sett det, jag har <strong>varit med om det personligen.</strong> Visst, det finns kanske en stor del plastplatta kvar framför häldelen, men notera hur stor del av den gängade delen i bottenplattan som syns. Och det är den som måste ha full kontakt med häldelen för att fungera optimalt. Att det är bara ena som lossnar beror ju på att de inte är exakt perfekt monterade, det skiljer väl 1-2mm mellan skidorna, och det är det som gör att ena bindningen lossnar lite lättare.</p><p></p><p>Det du kan göra för att testa om det är som jag tror är följande: Klicka i en pjäxa och ställ in häldelen så att pjäxan sitter bra. Ta sedan ut häldelen och börja skruva fram bindningen (som om du hade haft ännu mindre pjäxa). Jag kommer inte riktigt ihåg vad som händer, men antingen kommer det ta stopp direkt eller så kommer du skjuta av häldelen direkt... Detta testet förutsätter givetvis att du vet hur du fixar förspänningen...</p><p></p><p>Återigen, 2cm är megamycket. Den justeringsplatta som man kan köpa till Jester används ju som demo-platta, och det är den som gäller om man vill ha så pass mycket variation. </p><p></p><p>Jag har mycket svårt för att tro att det skall vara fel på bindningen, speciellt när det är en sådan enorm skillnad mellan förra och nuvarande pjäxorna...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 564989, member: 46762"] Ok, jag ändrar mitt första svar... Jag har inte bara sett det, jag har [b]varit med om det personligen.[/b] Visst, det finns kanske en stor del plastplatta kvar framför häldelen, men notera hur stor del av den gängade delen i bottenplattan som syns. Och det är den som måste ha full kontakt med häldelen för att fungera optimalt. Att det är bara ena som lossnar beror ju på att de inte är exakt perfekt monterade, det skiljer väl 1-2mm mellan skidorna, och det är det som gör att ena bindningen lossnar lite lättare. Det du kan göra för att testa om det är som jag tror är följande: Klicka i en pjäxa och ställ in häldelen så att pjäxan sitter bra. Ta sedan ut häldelen och börja skruva fram bindningen (som om du hade haft ännu mindre pjäxa). Jag kommer inte riktigt ihåg vad som händer, men antingen kommer det ta stopp direkt eller så kommer du skjuta av häldelen direkt... Detta testet förutsätter givetvis att du vet hur du fixar förspänningen... Återigen, 2cm är megamycket. Den justeringsplatta som man kan köpa till Jester används ju som demo-platta, och det är den som gäller om man vill ha så pass mycket variation. Jag har mycket svårt för att tro att det skall vara fel på bindningen, speciellt när det är en sådan enorm skillnad mellan förra och nuvarande pjäxorna... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Problem med marker the jester bindningar!
Tillbaka
Topp