Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kappakomplett" data-source="post: 941493" data-attributes="member: 118552"><p>Sådär ska det inte alls vara. Om formgjutningen har lyckats ska det kännas bra direkt. </p><p>Det som kan återstå att korrigera är om skalet klämmer på något ställe, men det ska vara på specifikt ställe, och går i så fall att trycka ut.</p><p>En formgjuten pjäxa ska inte spännas åt egentligen eftersom den följer foten exakt. Speciellt första dagarna man har en formgjuten pjäxa får man vara försiktigt med att spänna åt. Jag har haft mina några år och måste fortfarande vara försiktig när jag sätter på pjäxorna första dagarna. Räcker med att använda lillfingret för att spänna.</p><p>De översta spännena kan behöva lite tryck men de som sitter över foten får man vara försiktig med.</p><p>Kanske har du spänt åt för mycket?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kappakomplett, post: 941493, member: 118552"] Sådär ska det inte alls vara. Om formgjutningen har lyckats ska det kännas bra direkt. Det som kan återstå att korrigera är om skalet klämmer på något ställe, men det ska vara på specifikt ställe, och går i så fall att trycka ut. En formgjuten pjäxa ska inte spännas åt egentligen eftersom den följer foten exakt. Speciellt första dagarna man har en formgjuten pjäxa får man vara försiktigt med att spänna åt. Jag har haft mina några år och måste fortfarande vara försiktig när jag sätter på pjäxorna första dagarna. Räcker med att använda lillfingret för att spänna. De översta spännena kan behöva lite tryck men de som sitter över foten får man vara försiktig med. Kanske har du spänt åt för mycket? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Tillbaka
Topp