Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ingelstroem" data-source="post: 941539" data-attributes="member: 83209"><p>Jag hade exakt samma problem som dig med mina formgjutna sulor när jag skaffade dem från Skistore inför 09/10 säsongen. Det krampade något oerhört i hålfoten de första 10-14 skiddagarna och detta är något som återkommer de första skiddagarna varje säsong nu. </p><p></p><p>Svaret jag fick här på forumet och av Skistore var att min fot inte var van vid att ha stöd av en sula och på så sätt spände foten sig vilket gjorde att jag fick mer ont med sula än jag hade tidigare utan sulan. Att ta ut sulan var inget alternativ för då försvann den suveräna passformen i pjäxan, Full Tilt Seth Morrison. Vad jag gjorde var att försöka uthärda det och bara köra på och efter de första två veckorna, första säsongen med pjäxorna, hade foten vant sig vid det extra stödet och sen satt pjäxorna verkligen som "gjutna". Det jag har gjort de senaste åren är att ha dem på mig inomhus så att fötterna vänjer sig vid stödet eftersom jag inte använder sulor i skor. Det funkar sådär men är en verklig förbättring än första och andra året med sulorna. Nu vet jag inte om du använder sulor i skor så om det är ditt "problem". </p><p></p><p>För min del så uthärdade jag det och fick sen ett par kanon pjux men jag hade en hel säsong att vänja mig så jag kunde undvara några timmar varje dag den första tiden att vila fötterna från pjäxorna när det gjorde för ont att köra. </p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ingelstroem, post: 941539, member: 83209"] Jag hade exakt samma problem som dig med mina formgjutna sulor när jag skaffade dem från Skistore inför 09/10 säsongen. Det krampade något oerhört i hålfoten de första 10-14 skiddagarna och detta är något som återkommer de första skiddagarna varje säsong nu. Svaret jag fick här på forumet och av Skistore var att min fot inte var van vid att ha stöd av en sula och på så sätt spände foten sig vilket gjorde att jag fick mer ont med sula än jag hade tidigare utan sulan. Att ta ut sulan var inget alternativ för då försvann den suveräna passformen i pjäxan, Full Tilt Seth Morrison. Vad jag gjorde var att försöka uthärda det och bara köra på och efter de första två veckorna, första säsongen med pjäxorna, hade foten vant sig vid det extra stödet och sen satt pjäxorna verkligen som "gjutna". Det jag har gjort de senaste åren är att ha dem på mig inomhus så att fötterna vänjer sig vid stödet eftersom jag inte använder sulor i skor. Det funkar sådär men är en verklig förbättring än första och andra året med sulorna. Nu vet jag inte om du använder sulor i skor så om det är ditt "problem". För min del så uthärdade jag det och fick sen ett par kanon pjux men jag hade en hel säsong att vänja mig så jag kunde undvara några timmar varje dag den första tiden att vila fötterna från pjäxorna när det gjorde för ont att köra. Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Tillbaka
Topp