Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nojlas" data-source="post: 941711" data-attributes="member: 32948"><p>Det finns en bra poäng med det, (t.ex som att fötterna sväller på hög höjd), men jag är faktiskt själv av den motsatta åsikten. </p><p></p><p>Om jag själv ska köpa pjäxor, behöver jag prova flera gånger och fundera några dagar emellan. Jag frågar butikerna under sommaren när de får in pjäxorna, och besöker dem så fort prylarna kommer in - för det är enda gången på säsongen de har ALLT inne i alla storlekar. </p><p>När jag väl gjort mitt val, vill jag ha en sula anpassad för mig och värma innerskon. </p><p>Därefter drar jag till en närliggande skidanläggning och provar några åk - vilket garanterat kommer leda till att det gör ont som f*n i mina problemfötter. </p><p>Därefter har jag en bild i huvudet om hur pjäxan faktiskt sitter vid skidåkning, och jag har mer exakta idéer om hur jag vill förändra pjäxan och sulan. </p><p>Eftersom plasten ibland går tillbaka en del med tiden, behöver eventuella tryckningar ibland göras om för att bli permanenta - vill jag gärna kunna springa ut och in hos min lokala skidbutik och driva dem till vansinne med mina ständiga justeringsidéer. </p><p>Efter första testdagarna gör jag om nödvändigt justeringar på pjäxan, men väntar med att göra större justeringar tills jag har minst 14 dagar i pjäxorna - så att innerskon är inåkt och inte töjer sig mer. </p><p></p><p>Om jag köper pjäxorna under en skidresa, kan jag kanske inte lika lätt kan komma tillbaka för efterjusteringar, utan måste betala för det i en annan skidbutik.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nojlas, post: 941711, member: 32948"] Det finns en bra poäng med det, (t.ex som att fötterna sväller på hög höjd), men jag är faktiskt själv av den motsatta åsikten. Om jag själv ska köpa pjäxor, behöver jag prova flera gånger och fundera några dagar emellan. Jag frågar butikerna under sommaren när de får in pjäxorna, och besöker dem så fort prylarna kommer in - för det är enda gången på säsongen de har ALLT inne i alla storlekar. När jag väl gjort mitt val, vill jag ha en sula anpassad för mig och värma innerskon. Därefter drar jag till en närliggande skidanläggning och provar några åk - vilket garanterat kommer leda till att det gör ont som f*n i mina problemfötter. Därefter har jag en bild i huvudet om hur pjäxan faktiskt sitter vid skidåkning, och jag har mer exakta idéer om hur jag vill förändra pjäxan och sulan. Eftersom plasten ibland går tillbaka en del med tiden, behöver eventuella tryckningar ibland göras om för att bli permanenta - vill jag gärna kunna springa ut och in hos min lokala skidbutik och driva dem till vansinne med mina ständiga justeringsidéer. Efter första testdagarna gör jag om nödvändigt justeringar på pjäxan, men väntar med att göra större justeringar tills jag har minst 14 dagar i pjäxorna - så att innerskon är inåkt och inte töjer sig mer. Om jag köper pjäxorna under en skidresa, kan jag kanske inte lika lätt kan komma tillbaka för efterjusteringar, utan måste betala för det i en annan skidbutik. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Tillbaka
Topp