Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 982330" data-attributes="member: 49358"><p>Jag skulle köpa dem där jag kommer att vistas mest...i ditt fall är det Sthlm.</p><p>Hade du vart en skibum som skulle göra säsong i tex Sälen, så hade jag rekommenderat att du köpte dem där.</p><p>Varför? Jo, för att du kommer att vara i Sthlm mest, och har då möjlighet att gå tillbaka till butiken och fråga om råd.</p><p>Att det kommer göra ont i fötterna de första gångerna du åker med dem, är i stort sett oundvikligt...tyvärr.</p><p>Det kommer att ta någon vecka innan det börjar kännas bra. </p><p>Börjar man mecka för tidigt (innan vet vart man får ont) är risken stor att pjäxan inte kommer att passa så bra som den kunde ha gjort. Att göra en pjäxa bredare, och fortfarande ha kvar bra egenskaper är väldigt enkelt, Att göra den smalare igen...inte fullt lika enkelt.</p><p></p><p>Pjäxor är ett jävla helvete att ha och göra med. Det är sjukt svårt att hitta rätt pjäxa, även om man får bra hjälp. Därför är pjäxor inget man ska se fram emot att köpa...tvärtom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 982330, member: 49358"] Jag skulle köpa dem där jag kommer att vistas mest...i ditt fall är det Sthlm. Hade du vart en skibum som skulle göra säsong i tex Sälen, så hade jag rekommenderat att du köpte dem där. Varför? Jo, för att du kommer att vara i Sthlm mest, och har då möjlighet att gå tillbaka till butiken och fråga om råd. Att det kommer göra ont i fötterna de första gångerna du åker med dem, är i stort sett oundvikligt...tyvärr. Det kommer att ta någon vecka innan det börjar kännas bra. Börjar man mecka för tidigt (innan vet vart man får ont) är risken stor att pjäxan inte kommer att passa så bra som den kunde ha gjort. Att göra en pjäxa bredare, och fortfarande ha kvar bra egenskaper är väldigt enkelt, Att göra den smalare igen...inte fullt lika enkelt. Pjäxor är ett jävla helvete att ha och göra med. Det är sjukt svårt att hitta rätt pjäxa, även om man får bra hjälp. Därför är pjäxor inget man ska se fram emot att köpa...tvärtom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Tillbaka
Topp