Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GALSAC" data-source="post: 982549" data-attributes="member: 103064"><p>Här kommer ett litet tips till dig om du har fått dina pjäxor sprutade hos Alpingaraget. </p><p></p><p>1, Plocka ur innersulan. </p><p>2, Kolla hur undersidan ser ut.</p><p>3, Är undersidan platt eller är formen likt ett båtskrov. Dvs kanterna lutar ngt uppåt? </p><p>4, Ser sulan ut som ett båtskrov. Gå tillbaks till butiken och be personalen att värma upp sulan igen och platta till den. </p><p></p><p>Ett vanligt fenomen hos Alpingaraget är att gjuta innersulan likt ovan. Racingåkare brukar ha den här formen på sulorna men då ska man ha i åtanke att de bara åker ett par minuter sedan spänner åkaren upp sina pjäxor och det är färdigåkt. </p><p>Normala åkare brukar ha fötterna i pjäxorna hela dagen...</p><p></p><p>Hur vet jag detta? Jag har egen erfarenhet av hur de gjuter pjäxor vid Alpingaraget. Behöver jag tillägga att jag inte var speciellt nöjd. En annan butik fick rätta till alla de misstag garaget hade gjort med mina pjäxor. Efter ca 2 år känns det betydligt bättre. </p><p></p><p>G</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GALSAC, post: 982549, member: 103064"] Här kommer ett litet tips till dig om du har fått dina pjäxor sprutade hos Alpingaraget. 1, Plocka ur innersulan. 2, Kolla hur undersidan ser ut. 3, Är undersidan platt eller är formen likt ett båtskrov. Dvs kanterna lutar ngt uppåt? 4, Ser sulan ut som ett båtskrov. Gå tillbaks till butiken och be personalen att värma upp sulan igen och platta till den. Ett vanligt fenomen hos Alpingaraget är att gjuta innersulan likt ovan. Racingåkare brukar ha den här formen på sulorna men då ska man ha i åtanke att de bara åker ett par minuter sedan spänner åkaren upp sina pjäxor och det är färdigåkt. Normala åkare brukar ha fötterna i pjäxorna hela dagen... Hur vet jag detta? Jag har egen erfarenhet av hur de gjuter pjäxor vid Alpingaraget. Behöver jag tillägga att jag inte var speciellt nöjd. En annan butik fick rätta till alla de misstag garaget hade gjort med mina pjäxor. Efter ca 2 år känns det betydligt bättre. G [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med "ont i fötter" av pjäxor
Tillbaka
Topp