Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med pjäxa jag köpt, Hur ska jag gå tillväga? HJÄLP
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 999911" data-attributes="member: 13863"><p>Trist att du inte fått till det med pjäxorna. Problemet är uppenbart att du köpt ett par för stora pjäxor. Det är inte lätt att hitta ett par pjäxor och eftersom alla innerskor töjer sig blir nästan alltid ett par pjäxor som känns bekväma i butiken för stora efter några dagars åkning. Ett par pjäxor ska helt enkelt inte kännas bekväma inledningsvis ... de ska sitta snortajt och ge en lätt klaustrofobisk känsla när du provar dem. Då är chansen stor att de blir bekväma efter ett tag när innerskon töjt ut sig för att passa din fot.</p><p></p><p>Problemet ligger sannolikt också i att du köpt ett par mjuka nybörjarskor (om jag minns rätt). Ofta är innerskorna mycket mjuka och töjer sig mer än i ett par avancerade skor. Med tanke på hur du beskriver situationen tror jag dessutom att de här skorna inte passar din fot speciellt bra överhuvudtaget.</p><p></p><p>Eftersom det är ett par billiga skor tycker jag inte du ska lägga allt för mycket energi på att anpassa dem till din fot. Bättre då att lämna tillbaka dem och köpa ett par nya mer avancerade som passar din fot. Kom ihåg att de SKA vara obekväma i butiken. Snortajta ... men utan att klämma ... ! Lycka till!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 999911, member: 13863"] Trist att du inte fått till det med pjäxorna. Problemet är uppenbart att du köpt ett par för stora pjäxor. Det är inte lätt att hitta ett par pjäxor och eftersom alla innerskor töjer sig blir nästan alltid ett par pjäxor som känns bekväma i butiken för stora efter några dagars åkning. Ett par pjäxor ska helt enkelt inte kännas bekväma inledningsvis ... de ska sitta snortajt och ge en lätt klaustrofobisk känsla när du provar dem. Då är chansen stor att de blir bekväma efter ett tag när innerskon töjt ut sig för att passa din fot. Problemet ligger sannolikt också i att du köpt ett par mjuka nybörjarskor (om jag minns rätt). Ofta är innerskorna mycket mjuka och töjer sig mer än i ett par avancerade skor. Med tanke på hur du beskriver situationen tror jag dessutom att de här skorna inte passar din fot speciellt bra överhuvudtaget. Eftersom det är ett par billiga skor tycker jag inte du ska lägga allt för mycket energi på att anpassa dem till din fot. Bättre då att lämna tillbaka dem och köpa ett par nya mer avancerade som passar din fot. Kom ihåg att de SKA vara obekväma i butiken. Snortajta ... men utan att klämma ... ! Lycka till! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med pjäxa jag köpt, Hur ska jag gå tillväga? HJÄLP
Tillbaka
Topp