Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med pjäxorna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 994853" data-attributes="member: 12483"><p>Min erfarenhet av nya pjuck är att det har alltid tagit ganska många åktimmar att vänja fötterna, speciellt om du gått upp i flex, låt säga från index 80 till 120, eller ändrat framåtvinkel. Formgjuten sula är naturligtvis alltid en bra start, de flesta innerskor har egenskapen att forma sig något efter foten av fotvärmen, men det kan ta ett tag. Om du sen har någon specifik "hot-spot", t e x lilltån utsida, stortåleden eller fotknölarna kan man få skalet "tryckt", d v s en skomekaniker värmer skalet och pressar ut det, skapar mer plats. Det finns många justeringar att göra bara man tid pengar och ork! </p><p></p><p>Sen får man testa lite. Spänna olika spännen olika hårt, åka känna efter, dra toppbandet olika hårt, prova igen, o s v. Eftersom jag har kört i mer eller mindre hårda race pjuck i ett helt skidliv har jag vant mig vid att knäppa upp dom nedersta 2 spännena mellan åken, ibland 3 nedersta, i krisfall alla 4, röra på foten i pjäxan i liften upp, få tillbaka cirkulationen och knäppa igen rubbet på toppen igen. </p><p></p><p>MEN för att kunna få hjälp med att få pjucken fixade måste du kunna tala om för pjäxmekanikern vad dit problem verkligen består i, och då är det åkning och testning som gäller!. Annars blir det bara gissningar.</p><p></p><p>Lycka till!</p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 994853, member: 12483"] Min erfarenhet av nya pjuck är att det har alltid tagit ganska många åktimmar att vänja fötterna, speciellt om du gått upp i flex, låt säga från index 80 till 120, eller ändrat framåtvinkel. Formgjuten sula är naturligtvis alltid en bra start, de flesta innerskor har egenskapen att forma sig något efter foten av fotvärmen, men det kan ta ett tag. Om du sen har någon specifik "hot-spot", t e x lilltån utsida, stortåleden eller fotknölarna kan man få skalet "tryckt", d v s en skomekaniker värmer skalet och pressar ut det, skapar mer plats. Det finns många justeringar att göra bara man tid pengar och ork! Sen får man testa lite. Spänna olika spännen olika hårt, åka känna efter, dra toppbandet olika hårt, prova igen, o s v. Eftersom jag har kört i mer eller mindre hårda race pjuck i ett helt skidliv har jag vant mig vid att knäppa upp dom nedersta 2 spännena mellan åken, ibland 3 nedersta, i krisfall alla 4, röra på foten i pjäxan i liften upp, få tillbaka cirkulationen och knäppa igen rubbet på toppen igen. MEN för att kunna få hjälp med att få pjucken fixade måste du kunna tala om för pjäxmekanikern vad dit problem verkligen består i, och då är det åkning och testning som gäller!. Annars blir det bara gissningar. Lycka till! /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem med pjäxorna
Tillbaka
Topp