Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem vid val av allmoutain-skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="olofom" data-source="post: 583141" data-attributes="member: 83179"><p>Tack för ett snabbt svar!</p><p></p><p>Jag gillar inte riktigt att bedöma min egen åknivå, men jag kan säga att jag har åkt hela livet (vilket, efter att man tagit bort de första åren jag var för liten) resulterar i ca 20 år) och att jag ligger ungefär där jag borde för någon som inte bor i närheten av ett skidområde som åkt 1-2 veckor per år i 20 år. Åkområden brukar bli blandat Sverige och utlandet, men som sagt med betoning på pist.</p><p></p><p>Jag vet inte mycket om oversized i vanliga fall, men dessa har, precis som de andra modellerna, fått mycket bra kritik från både användare och 'proffs', vilket jag tycker verkar lovande. Är dock väldigt blandat i åsikterna om huruvida CX80n presterar utanför pisten. Knappast mer än mina 20% verkar det som.</p><p></p><p>Kanske borde varit tydligare med att mina 'gamla storslalomskidor' så var det ett par Atomic GS:9 from 2003, 110-65-95, 15m på 170, men jag minns inte vad mina 180 har för radie. <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2003/atomic/gs9.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2003/atomic/gs9.html</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="olofom, post: 583141, member: 83179"] Tack för ett snabbt svar! Jag gillar inte riktigt att bedöma min egen åknivå, men jag kan säga att jag har åkt hela livet (vilket, efter att man tagit bort de första åren jag var för liten) resulterar i ca 20 år) och att jag ligger ungefär där jag borde för någon som inte bor i närheten av ett skidområde som åkt 1-2 veckor per år i 20 år. Åkområden brukar bli blandat Sverige och utlandet, men som sagt med betoning på pist. Jag vet inte mycket om oversized i vanliga fall, men dessa har, precis som de andra modellerna, fått mycket bra kritik från både användare och 'proffs', vilket jag tycker verkar lovande. Är dock väldigt blandat i åsikterna om huruvida CX80n presterar utanför pisten. Knappast mer än mina 20% verkar det som. Kanske borde varit tydligare med att mina 'gamla storslalomskidor' så var det ett par Atomic GS:9 from 2003, 110-65-95, 15m på 170, men jag minns inte vad mina 180 har för radie. [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2003/atomic/gs9.html[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Problem vid val av allmoutain-skidor
Tillbaka
Topp