Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Problemfötter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Galzig" data-source="post: 34747" data-attributes="member: 17248"><p>Nordica och Tecnica tillverkar de bredaste pjäxorna på markanden, men de är breda på lite olika ställen (de i expert-butikerna bör känna till denna skillnad). Langes pjäxor är bra, men inte speciellt breda.</p><p></p><p>Mina problem försvann över en natt när jag köpte mig ett par Tecnica TNT Icon X Carbon. Tidigare åkte jag med sprutad innersko och formgjuten sula, men det gjorde alltid ont i fötterna. Jag behöll mina gamla formgjutna sulor, men har du inga och inte vill lägga pengar på den biten har dessa pjäxor en skruv nedtill där du kan justera upp hålfoten. Att Tecnica tillverkar extremt bra pjäxor beror kanske på att de just bara tillverka pjäxor och inte är inne och fuskar med annat (skidor, bindningar, etc) - precis som Stroltz, men man ska komma ihåg att skalet på Stroltz-pjäxorna är relativt mjukt och att många därför väljer att spruta en stroltz-sko i ett hårdare skal.</p><p></p><p>Letar du runt lite kan man hitta dessa underbara pjäxor Tecnica(visserligen fjolårets modell) för 3000 kr. Årets modeller finns med sk. "heat-foam" som även fungerar som tork/värmare (12 och/eller 230 V adapter finns som tillbehör).</p><p></p><p>Mina fötter liknar de "Silent" beskriver och är 110 mm breda strax efter tårna. Läs mer om Tecnica TNT Icon X Carbon på <a href="http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/528/" target="_blank">http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/528/</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Galzig, post: 34747, member: 17248"] Nordica och Tecnica tillverkar de bredaste pjäxorna på markanden, men de är breda på lite olika ställen (de i expert-butikerna bör känna till denna skillnad). Langes pjäxor är bra, men inte speciellt breda. Mina problem försvann över en natt när jag köpte mig ett par Tecnica TNT Icon X Carbon. Tidigare åkte jag med sprutad innersko och formgjuten sula, men det gjorde alltid ont i fötterna. Jag behöll mina gamla formgjutna sulor, men har du inga och inte vill lägga pengar på den biten har dessa pjäxor en skruv nedtill där du kan justera upp hålfoten. Att Tecnica tillverkar extremt bra pjäxor beror kanske på att de just bara tillverka pjäxor och inte är inne och fuskar med annat (skidor, bindningar, etc) - precis som Stroltz, men man ska komma ihåg att skalet på Stroltz-pjäxorna är relativt mjukt och att många därför väljer att spruta en stroltz-sko i ett hårdare skal. Letar du runt lite kan man hitta dessa underbara pjäxor Tecnica(visserligen fjolårets modell) för 3000 kr. Årets modeller finns med sk. "heat-foam" som även fungerar som tork/värmare (12 och/eller 230 V adapter finns som tillbehör). Mina fötter liknar de "Silent" beskriver och är 110 mm breda strax efter tårna. Läs mer om Tecnica TNT Icon X Carbon på [URL]http://www.freeride.nu/utrustning/index.phtml/view/528/[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Problemfötter
Tillbaka
Topp