Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100 vs Wailer 112rp Pure
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 982371" data-attributes="member: 46762"><p>Jag kan faktiskt bara hålla med! </p><p>Jag körde 112RP i Pure som endaskida 10/11 och det är ju en skitkul skida om man vet hur man ska köra den. För min del blev den dock för mjuk och lekfull när jag ville utnyttja allroundegenskaperna. Jag behövde med andra ord den Charger-modell som kom som pre-release nu i somras. Senaste säsongen kompletterade jag 112RP med ett par Rocker2'or i 192 och det blev en bättre kombo. En kvickare lekfullare, och en större lugnare skida som klarade fart och fläkt.</p><p></p><p>Så Wailern är inte bara mer specifik och kräver sin åkare, man skall vara rätt typ av åkare för den. Men kollar du på tech-bindning så är nog Wailern rätt skida. Project 100 känns rätt om du lutar åt Guardian. Mitt tips är Guardian och P100. Om vi nu håller oss till de två skidorna. Du har ju Wailer 99 också. Då hade jag nog lutat åt DPS faktiskt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 982371, member: 46762"] Jag kan faktiskt bara hålla med! Jag körde 112RP i Pure som endaskida 10/11 och det är ju en skitkul skida om man vet hur man ska köra den. För min del blev den dock för mjuk och lekfull när jag ville utnyttja allroundegenskaperna. Jag behövde med andra ord den Charger-modell som kom som pre-release nu i somras. Senaste säsongen kompletterade jag 112RP med ett par Rocker2'or i 192 och det blev en bättre kombo. En kvickare lekfullare, och en större lugnare skida som klarade fart och fläkt. Så Wailern är inte bara mer specifik och kräver sin åkare, man skall vara rätt typ av åkare för den. Men kollar du på tech-bindning så är nog Wailern rätt skida. Project 100 känns rätt om du lutar åt Guardian. Mitt tips är Guardian och P100. Om vi nu håller oss till de två skidorna. Du har ju Wailer 99 också. Då hade jag nog lutat åt DPS faktiskt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100 vs Wailer 112rp Pure
Tillbaka
Topp