Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100 vs Wailer 112rp Pure
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 984227" data-attributes="member: 12152"><p>Project 100 och RP112/W99 i Purekonstruktion är EXTREMT långt från varandra när det gäller känsla, i alla fall om jag jämför RP112 och P100 som jag har testat. W99 lär vara ganska lik i grundkänsla som RP:n, med tanke på shape och konstruktion, men det låter jag i viss mån vara osagt. Men jag tycker att man ska ta sig en funderare på vilken känsla man egentligen vill hitta i en skida iom att grundfrågan handlar om två skidor som är så pass långt från varandra i snökontakt och attityd. </p><p></p><p>P100 är en skida med raceaktigt metalldämpat lugn i som bas som sedan livas upp med tip- och tailrockern. Den har fullängdskontakt vid kantning och är sådär obevektligt spårande i skäret, samtidigt som den kan driftas lätt om det behövs, men alltid med en stuns i botten. Isgreppet är obevekligt och grundar sig i en väldämpad påkostad traditionell racekonstruktion med dubbla titanallager som blåser igenom det mesta som kommer ivägen utan att röra en min. En sådan skida blir aldrig lätt och det är den inte heller. Den här skidan kommer att driva dig mot att köra större, hårdare och fortare framförallt i pisten.</p><p></p><p>W99 har jag som sagt inte testat, men väl RP112 i Pure-konstruktion. Den är kanske den krispigaste skidan som någonsin har gjorts med en ren kolfiberbaserad direkthet. Det är i känslan ett dyrt fiskespö med ambassadeur och flätlina. Den är extremt lätt, snärtig och poppig. Isgreppet är lika sjukt bra som med P100, men på ett helt annat sätt. Den är otroligt vridstyv, men mycket odämpad och direkt i kantningen. Man känner minsta växling i snökvalitet, både på gott och ont. Den effektiva kantlängden är kort, vilket ger ett aggressivt beteende som påminner om en racestockskida för slalom. Skidan gör dig till en lekfull åkare som poppar, lattjar och carvar slalomsvängar, men det är ingen skida som laddas ur med stora svängar i en folktom pist. </p><p></p><p>Som sagt... båda är något av det bästa som finns idag, men de attackerar sitt segment från två helt olika håll. Vill du ha en trygg och stabil racebaserad pistdödare? P100 är svårslagen. Vill du ha en lekfull och kolfibrigt spänstig kamrat på berget? Välj DPS Pure.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 984227, member: 12152"] Project 100 och RP112/W99 i Purekonstruktion är EXTREMT långt från varandra när det gäller känsla, i alla fall om jag jämför RP112 och P100 som jag har testat. W99 lär vara ganska lik i grundkänsla som RP:n, med tanke på shape och konstruktion, men det låter jag i viss mån vara osagt. Men jag tycker att man ska ta sig en funderare på vilken känsla man egentligen vill hitta i en skida iom att grundfrågan handlar om två skidor som är så pass långt från varandra i snökontakt och attityd. P100 är en skida med raceaktigt metalldämpat lugn i som bas som sedan livas upp med tip- och tailrockern. Den har fullängdskontakt vid kantning och är sådär obevektligt spårande i skäret, samtidigt som den kan driftas lätt om det behövs, men alltid med en stuns i botten. Isgreppet är obevekligt och grundar sig i en väldämpad påkostad traditionell racekonstruktion med dubbla titanallager som blåser igenom det mesta som kommer ivägen utan att röra en min. En sådan skida blir aldrig lätt och det är den inte heller. Den här skidan kommer att driva dig mot att köra större, hårdare och fortare framförallt i pisten. W99 har jag som sagt inte testat, men väl RP112 i Pure-konstruktion. Den är kanske den krispigaste skidan som någonsin har gjorts med en ren kolfiberbaserad direkthet. Det är i känslan ett dyrt fiskespö med ambassadeur och flätlina. Den är extremt lätt, snärtig och poppig. Isgreppet är lika sjukt bra som med P100, men på ett helt annat sätt. Den är otroligt vridstyv, men mycket odämpad och direkt i kantningen. Man känner minsta växling i snökvalitet, både på gott och ont. Den effektiva kantlängden är kort, vilket ger ett aggressivt beteende som påminner om en racestockskida för slalom. Skidan gör dig till en lekfull åkare som poppar, lattjar och carvar slalomsvängar, men det är ingen skida som laddas ur med stora svängar i en folktom pist. Som sagt... båda är något av det bästa som finns idag, men de attackerar sitt segment från två helt olika håll. Vill du ha en trygg och stabil racebaserad pistdödare? P100 är svårslagen. Vill du ha en lekfull och kolfibrigt spänstig kamrat på berget? Välj DPS Pure. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 100 vs Wailer 112rp Pure
Tillbaka
Topp