Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 90 VS Blizzard Brahma
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1099425" data-attributes="member: 99032"><p>Det finns inga skidor som inte alls funkar i lössnö! Skillnaderna ligger i hur de fungerar och hur man som åkare måste bete sig för att det ska bli njutbart...</p><p></p><p>Skidor med 90 till 95 mm midja kan vara toksköna i lössnö, men generellt behöver de en bra dos med fart alternativt lite insats av vertikalarbete. Flacka sluttningar med puder är inte heller nån höjdare på smala skidor. </p><p></p><p>Nu är ju offpist iofs mer än bara lössnö så visst funkar Brahman bredvid pisten, men ju mer du vistas där desto mer kommer du vilja ha lite bredare lagg än så. Vad du än väljer så handlar det om kompromisser, börja gärna med Brahma, eller ännu hellre Bonafide (för mer mångsidiga egenskaper) och testa sen (begagnat är skitbilligt jmf med nytt) ett par bredare som du kör i puder och sen fattar vad jag menar med vad jag skrev ovan. Framför allt, åk bara åk!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1099425, member: 99032"] Det finns inga skidor som inte alls funkar i lössnö! Skillnaderna ligger i hur de fungerar och hur man som åkare måste bete sig för att det ska bli njutbart... Skidor med 90 till 95 mm midja kan vara toksköna i lössnö, men generellt behöver de en bra dos med fart alternativt lite insats av vertikalarbete. Flacka sluttningar med puder är inte heller nån höjdare på smala skidor. Nu är ju offpist iofs mer än bara lössnö så visst funkar Brahman bredvid pisten, men ju mer du vistas där desto mer kommer du vilja ha lite bredare lagg än så. Vad du än väljer så handlar det om kompromisser, börja gärna med Brahma, eller ännu hellre Bonafide (för mer mångsidiga egenskaper) och testa sen (begagnat är skitbilligt jmf med nytt) ett par bredare som du kör i puder och sen fattar vad jag menar med vad jag skrev ovan. Framför allt, åk bara åk! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Project 90 VS Blizzard Brahma
Tillbaka
Topp