Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115? Eller något liknande?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 841146" data-attributes="member: 101593"><p>Vad jag hört så har 184 samma flex som 190, som jag själv åker på. Kan inte tänka mig att gå på mindre och jag är typ 178/72 men allting handlar om preferenser, jag gillar att 190 känns stabil när man drar på samtidigt som den i min ögon är smidig. Jag jibbar dock inte överhuvudtaget, på nåt sätt, alls, någonsin. </p><p>Ställde en 184 Bibby bredvid ett par 183 Bent C och de var lika långa, 183 Bent C tycker jag är alldeles för kort. 190:an är 188cm och kontaktlängden är runt 120 cm.</p><p> Vill du köpa 190 får du nog skynda dock för jag vet inte om det finns några kvar i Sverige, ev ett par hos Alpint.</p><p></p><p>Bibbyn har inte särskilt kort radie dock, vill du ha det kanske Bent Chetler är bättre, men jag ser det som motsägelsefullt att vilja ha en stabil skida som samtidigt har kort radie (hur kort?) och flyter bra, som jag läser det vill du ha kort radie för att undvika "fladder"? Förstår inte detta, utveckla gärna. Låter som att du borde titta på Hendryx också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 841146, member: 101593"] Vad jag hört så har 184 samma flex som 190, som jag själv åker på. Kan inte tänka mig att gå på mindre och jag är typ 178/72 men allting handlar om preferenser, jag gillar att 190 känns stabil när man drar på samtidigt som den i min ögon är smidig. Jag jibbar dock inte överhuvudtaget, på nåt sätt, alls, någonsin. Ställde en 184 Bibby bredvid ett par 183 Bent C och de var lika långa, 183 Bent C tycker jag är alldeles för kort. 190:an är 188cm och kontaktlängden är runt 120 cm. Vill du köpa 190 får du nog skynda dock för jag vet inte om det finns några kvar i Sverige, ev ett par hos Alpint. Bibbyn har inte särskilt kort radie dock, vill du ha det kanske Bent Chetler är bättre, men jag ser det som motsägelsefullt att vilja ha en stabil skida som samtidigt har kort radie (hur kort?) och flyter bra, som jag läser det vill du ha kort radie för att undvika "fladder"? Förstår inte detta, utveckla gärna. Låter som att du borde titta på Hendryx också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115? Eller något liknande?
Tillbaka
Topp