Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MnO" data-source="post: 819975" data-attributes="member: 12152"><p>JJ? Den är ju så långt från Katana och P115 som det bara går att komma i samma breddsegment. 5-punktsskärning och en konstruktion som ligger mil från den pondus man hittar i ett trä/metallbygge. Prorider 115 är iofs måttmässigt lika, men har fått otroligt svala recensioner jämfört med dess populära föregångare. I princip ingen verkar gilla den skidan än så länge, men den har väl inte nått den större massan än riktigt heller (jag kommer förhoppningsvis med en testrapport efter skidtestarhelgerna f.ö.). Skärningen är också klart längre än nämnda skidor. Gotama är ett alternativ, ja, men eftersom Katanan är en riktig höjdare finns det egentligen inget som talar för Gotaman om man inte vill ha en lite smidigare skida i en smalare breddklass. Shogun är en pistskida i sammanhanget och kan inte matcha i allroundegenskaper. Czar är en utpräglad offpistskida å andra sidan och är i det närmaste fri från skärning i praktisk åkning. Fantastiskt rolig i mjuk snö. Fantastiskt tråkig i hård pist. Så nog är pinpointen av Native ganska pricksäker måste jag säga. </p><p></p><p>Jag håller med om att det bästa är att invänta en skidtestarhelg. Men Line har väl aldrig varit representerade där vad jag vet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MnO, post: 819975, member: 12152"] JJ? Den är ju så långt från Katana och P115 som det bara går att komma i samma breddsegment. 5-punktsskärning och en konstruktion som ligger mil från den pondus man hittar i ett trä/metallbygge. Prorider 115 är iofs måttmässigt lika, men har fått otroligt svala recensioner jämfört med dess populära föregångare. I princip ingen verkar gilla den skidan än så länge, men den har väl inte nått den större massan än riktigt heller (jag kommer förhoppningsvis med en testrapport efter skidtestarhelgerna f.ö.). Skärningen är också klart längre än nämnda skidor. Gotama är ett alternativ, ja, men eftersom Katanan är en riktig höjdare finns det egentligen inget som talar för Gotaman om man inte vill ha en lite smidigare skida i en smalare breddklass. Shogun är en pistskida i sammanhanget och kan inte matcha i allroundegenskaper. Czar är en utpräglad offpistskida å andra sidan och är i det närmaste fri från skärning i praktisk åkning. Fantastiskt rolig i mjuk snö. Fantastiskt tråkig i hård pist. Så nog är pinpointen av Native ganska pricksäker måste jag säga. Jag håller med om att det bästa är att invänta en skidtestarhelg. Men Line har väl aldrig varit representerade där vad jag vet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Tillbaka
Topp