Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 820379" data-attributes="member: 15091"><p>Exakt så är det med skidor, speciellt när de börjar bli lite mer avancerade. Man kan krasst säga att är man en tillräckligt duktig skidåkare kan man lära sig åka riktigt bra på de flesta lagg (det är få lagg på dagens marknad som är dåliga). Sen att man har personliga preferenser som spelar in är en helt annan sak, för de är just personliga. Det är därför jag är ganska kritisk till sådana här prata-varmt-om-\"mitt\"-märke trådar som dyker upp stup i kvarten.</p><p></p><p>Jag personligen vet exakt vad jag vill åka på för lagg, 100-130 mm välbyggda men relativt flexiga som har en hel del sväng i sig (säg mellan 18-24 m eller som åtminstone har en rockerprofil/flexkruva/bla bla som gör att man kan påverka radien avsevärt med rätt teknik). </p><p>Det betyder dock självklart inte att du Per föredrar samma sak, eller någon annan för den delen. Det är därför skidtest är så bra, för då får man själv väga in sina personliga preferenser. </p><p></p><p>Lätt förklarat, ju mindre bra skidåkare man är ju viktigare är det vilka lagg du väljer. Är man grym kan man åka på i stort sett vad som helst, vad grundar jag det på tänker någon? Kolla bara på alla proffs på t.ex. FWT som byter märke då och då men ändock presterar lika bra...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 820379, member: 15091"] Exakt så är det med skidor, speciellt när de börjar bli lite mer avancerade. Man kan krasst säga att är man en tillräckligt duktig skidåkare kan man lära sig åka riktigt bra på de flesta lagg (det är få lagg på dagens marknad som är dåliga). Sen att man har personliga preferenser som spelar in är en helt annan sak, för de är just personliga. Det är därför jag är ganska kritisk till sådana här prata-varmt-om-\"mitt\"-märke trådar som dyker upp stup i kvarten. Jag personligen vet exakt vad jag vill åka på för lagg, 100-130 mm välbyggda men relativt flexiga som har en hel del sväng i sig (säg mellan 18-24 m eller som åtminstone har en rockerprofil/flexkruva/bla bla som gör att man kan påverka radien avsevärt med rätt teknik). Det betyder dock självklart inte att du Per föredrar samma sak, eller någon annan för den delen. Det är därför skidtest är så bra, för då får man själv väga in sina personliga preferenser. Lätt förklarat, ju mindre bra skidåkare man är ju viktigare är det vilka lagg du väljer. Är man grym kan man åka på i stort sett vad som helst, vad grundar jag det på tänker någon? Kolla bara på alla proffs på t.ex. FWT som byter märke då och då men ändock presterar lika bra... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Tillbaka
Topp