Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 820513" data-attributes="member: 40931"><p>MnO ja det där med fjädern är ju en välpraktiserad gammal klassiker.</p><p></p><p>På mina turskidor har jag ersatt fjädrarna i de ultralätta dynafittorna med stålkolvar. På så vis klarar bindningarna mitt kopiösa bakåtviktsåkande i alla fören. Men jag får ändå creds från turfolket, när jag berättar att jag kan köra skidor på sjukt låg DIN, eftersom jag har så bra teknik. När man har bra teknik, behövs inte högre DIN än 5, brukar jag säga till alla freeriders i neonkläder.</p><p></p><p>Lima Ko du har rätt i det du säger att grymma skidåkare kan köra på det mesta. I viss utsträckning... Så länge skidan är modern borde det gå att lära sig köra hyfsat på den om man är duktig.</p><p></p><p>Problemet är väl för en lite mer normalbegåvad skidåkare att de inte vet riktigt vad de behöver "hjälp" med från skidan. När man blivit lite bättre vet man kanske till exempel att man behöver hjälp med att köra fort, om det nu är det man gillar att göra. Och köper en skida därefter. Men som nybörjare vet man inte än vad för slags skida man är ute efter, så på så vis kan man också argumentera för att det inte spelar så stor roll vilken skida man kör på som nybörjare. Så länge man kör på nån från allround-segmentet (~100-110mm)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 820513, member: 40931"] MnO ja det där med fjädern är ju en välpraktiserad gammal klassiker. På mina turskidor har jag ersatt fjädrarna i de ultralätta dynafittorna med stålkolvar. På så vis klarar bindningarna mitt kopiösa bakåtviktsåkande i alla fören. Men jag får ändå creds från turfolket, när jag berättar att jag kan köra skidor på sjukt låg DIN, eftersom jag har så bra teknik. När man har bra teknik, behövs inte högre DIN än 5, brukar jag säga till alla freeriders i neonkläder. Lima Ko du har rätt i det du säger att grymma skidåkare kan köra på det mesta. I viss utsträckning... Så länge skidan är modern borde det gå att lära sig köra hyfsat på den om man är duktig. Problemet är väl för en lite mer normalbegåvad skidåkare att de inte vet riktigt vad de behöver "hjälp" med från skidan. När man blivit lite bättre vet man kanske till exempel att man behöver hjälp med att köra fort, om det nu är det man gillar att göra. Och köper en skida därefter. Men som nybörjare vet man inte än vad för slags skida man är ute efter, så på så vis kan man också argumentera för att det inte spelar så stor roll vilken skida man kör på som nybörjare. Så länge man kör på nån från allround-segmentet (~100-110mm) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Prophet 115 vs Katana (10/11)
Tillbaka
Topp