Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ecco87" data-source="post: 436179" data-attributes="member: 32607"><p>Priset är redan för högt jag pendlar 18 mil/dag för att kunna ta mig till jobbet. Går inga bussar lr. nått. Jag pröjsar över 5000 kr/mån i bensin nu. Det är knapert men jag har inget val. </p><p>Moderaterna lovade att sänka bensinskatten om dom vann valet, dom lovade mycket ochdom har inte hållt något av de dom lovade.</p><p></p><p>Här uppe är kollektivtrafiken nästa obefintlig. Som någon sagt tidigare, fortsätter det i den här takten kommer glesbygden snart inte existera, man har inte råd att bo här snart. Ändå vill moderaterna att glesbygden ska finnas kvar.</p><p></p><p>Det är så mycket dubbel moral i allt, om alla stadsbor kunde utnyttja den kollektiv trafiken som finns istället för att ta bilen så skulle utsläppen minska iaf lite. Men allt hänger inte på Svergie utan hela världen. Men Sverige ska ALLTID vara så j*vla duktig...</p><p></p><p>Om man skulle man sänka skatten och sänka momsen på bensinskatten från 25% till 6% så skulle vi ha liter priset på bensinen under 10 kr. Det är ett rimligt pris för bensinen, då skulle jag och många andra ha råd coh bo kvar i glesbygden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ecco87, post: 436179, member: 32607"] Priset är redan för högt jag pendlar 18 mil/dag för att kunna ta mig till jobbet. Går inga bussar lr. nått. Jag pröjsar över 5000 kr/mån i bensin nu. Det är knapert men jag har inget val. Moderaterna lovade att sänka bensinskatten om dom vann valet, dom lovade mycket ochdom har inte hållt något av de dom lovade. Här uppe är kollektivtrafiken nästa obefintlig. Som någon sagt tidigare, fortsätter det i den här takten kommer glesbygden snart inte existera, man har inte råd att bo här snart. Ändå vill moderaterna att glesbygden ska finnas kvar. Det är så mycket dubbel moral i allt, om alla stadsbor kunde utnyttja den kollektiv trafiken som finns istället för att ta bilen så skulle utsläppen minska iaf lite. Men allt hänger inte på Svergie utan hela världen. Men Sverige ska ALLTID vara så j*vla duktig... Om man skulle man sänka skatten och sänka momsen på bensinskatten från 25% till 6% så skulle vi ha liter priset på bensinen under 10 kr. Det är ett rimligt pris för bensinen, då skulle jag och många andra ha råd coh bo kvar i glesbygden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp