Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ecco87" data-source="post: 436226" data-attributes="member: 32607"><p>Problemet är inte att oljan håller på att ta slut, lr. ja det är ett problem i sig. Jag ser inga problem i att bensinen höjs pga det. </p><p>Utan problemet är alla höga skatter som ligger på bensinen och den höga momsen som är 25%.</p><p> Sverige har sky höga skatter, bla koldioxidskatten rekommenderade kostnaden ( enligt EU) per kg till år 2020,är ca 40 öre/kg. Sveriges koldioxidskatt är redan idag över 1,50 kr/kg. Bara det är ett exempel. Sen alla andra skatter, skulle man sänka både moms+skatt så skulle bensinen hamna på under 10 kr. </p><p></p><p>Bosätta sig bra, vad betyder det? Inne i stan lr.? Har man ingen rätt att bosätta sig därman vill bo? Där man vet att ens barn är trygga? Planera bättre? </p><p>Det betyder alltså att majoriteten av alla som bor på landet ska behöva flytta in till stan och det blir bara dom rika som har råd att bo på landet. </p><p>Som jag skrev tidigare så iaf vi sammåker så långt det går, men det är inte alltid det funkar. Finns väldigt få som jobbar 12-22 på vardagar och helger. </p><p></p><p></p><p></p><p>Jeppenator; Där jag bor skulle kostnade för att sätta in bussar bli alldeles för dyr, tyvärr. Byn har 600 boande och då är det utspritt på en väldigt stor yta. Sätta in bussar där skulle kosta multum om man vill anpassa efter jobbtider mm.</p><p></p><p>Jag skulle mer än gärna åka buss, men jag tänker inte åka kl 06 på morgonen när jag börjar 12 och tänker inte gå hem. =P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ecco87, post: 436226, member: 32607"] Problemet är inte att oljan håller på att ta slut, lr. ja det är ett problem i sig. Jag ser inga problem i att bensinen höjs pga det. Utan problemet är alla höga skatter som ligger på bensinen och den höga momsen som är 25%. Sverige har sky höga skatter, bla koldioxidskatten rekommenderade kostnaden ( enligt EU) per kg till år 2020,är ca 40 öre/kg. Sveriges koldioxidskatt är redan idag över 1,50 kr/kg. Bara det är ett exempel. Sen alla andra skatter, skulle man sänka både moms+skatt så skulle bensinen hamna på under 10 kr. Bosätta sig bra, vad betyder det? Inne i stan lr.? Har man ingen rätt att bosätta sig därman vill bo? Där man vet att ens barn är trygga? Planera bättre? Det betyder alltså att majoriteten av alla som bor på landet ska behöva flytta in till stan och det blir bara dom rika som har råd att bo på landet. Som jag skrev tidigare så iaf vi sammåker så långt det går, men det är inte alltid det funkar. Finns väldigt få som jobbar 12-22 på vardagar och helger. Jeppenator; Där jag bor skulle kostnade för att sätta in bussar bli alldeles för dyr, tyvärr. Byn har 600 boande och då är det utspritt på en väldigt stor yta. Sätta in bussar där skulle kosta multum om man vill anpassa efter jobbtider mm. Jag skulle mer än gärna åka buss, men jag tänker inte åka kl 06 på morgonen när jag börjar 12 och tänker inte gå hem. =P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp