Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jibberisch" data-source="post: 436546" data-attributes="member: 45951"><p>Ännu en tråd som får en att "aaahaaa"? Alt. Vad lär dom ut i skolorna idag?</p><p></p><p>1. Så länge Olja finns, kommer folk tjäna pengar på t.ex. bensin. </p><p></p><p>2. Så länge folk tjänar pengar på t.ex. bensin kommer en hel del vetenskapsmän och andra lobbyister ha belägg för att växthuseffekten inte existerar. Men vill man lita blint på detta?</p><p></p><p>3. Al Goore? Tveeeksamt.</p><p></p><p>4. Eeeetanoool, skrek någon? Vad får det för konsekvenser? Läs på, läs om, läs rätt, läs rätt från början. Vad har etanolhetsen bidragit med? Nutidsorientering är inte aktuellt längre? Allt kanske inte bara är positivt? H&M och barnarbetare sade en annan? Ska man börja jämföra alla djävulskaper och tragedier på denna urballade planet? Det handlar ändå om att framställningen av etanol som skall verka som ett substitut till t.ex. bensin, bidrar till t.ex. svält?</p><p></p><p>5. Det finns belägg för att Solen och Jordens position har starka samband med uppvärmningen.</p><p></p><p>6. Men även om växthuseffekten inte existerar, vill man chansa? </p><p></p><p>7. Tåg drivs fortfarande av elektricitet? Elektricitet kommer bara från rena och trevliga energikällor? Kärnkraft? Nej tack! Viva La Miljöpartiet? Öhh? SJ pushar inte direkt för att folk skall välja tåg istället för bil?</p><p></p><p>8. Höja bensinpriset en lösning? Njeaaj, Det känns som att sitta i solariet och bort läskiga leverfläckar. Med en höjd transportkostnad följer en mängd andra höjningar, av t.ex. varor som transporteras? </p><p></p><p>9. Ny teknik för att leva på en planet utan utsläpp och andra otrevligheter? Även om växthuseffekten inte finns skulle det kännas sundare? Mjaa kanske?</p><p></p><p>10. Tungviktare som USA, Kina och t.ex. Indien borde dra ett tungt lass? Inte lilla Sverige? Men för att ens kunna peka med vårt lilla lilla svenska finger kanske vi borde föregå med ett hyffsat exempel? Annars tode det kunna kallas hm..hyckleri? </p><p></p><p>----------------------------------</p><p></p><p>Det finns en del att tänka på. Men vissa argument och åsikter i tråden känns lite tveksamma. Det var likadant när en het-tråd var uppe för nån vinter sedan. Den handlade om källsortering vill jag minnas. Jag hävdar nu som då att det inte gör så mycket vad den lilla människan gör. Det måste upp på en högre nivå, en politsk nivå. Därför är en protest som den föreslagna tämligen meningslös. </p><p></p><p>Men att enbart hävda att jorden har olika temperaturcykler känns inte riktigt genomtänkt. Det är bevisat att det är så, förvisso. Men när var jorden senast så här ockuperad av människor och bebyggd och använd av människan? Aldrig? Så man kanske skulle vara lite kritisk till sådan forskning. Även om den i teorin kunde vara sann. Jag har starkt emot extremer av båda lägren i klimatfrågan. Det känns precis som att lyssna blint på en </p><p>pingstkyrkopräst eller satanist.</p><p></p><p>---------------------------------</p><p>Edit;</p><p></p><p>Helst av allt skulle jag vilja starta ännu en tråd i hur man bidrar till en tråd på ett forum. Freeride kan kanske toppa listan över forum i Sverige med helt onödiga jääävla kommentarer och trådar. (Dock ej denna måste väl påpekas. En intressant fråga som väcker många funderingar.) </p><p></p><p>Faan jag börjar bli gammal. Suck. Tacka vet jag ett glas Moscatel Argüeso och en klase druvor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jibberisch, post: 436546, member: 45951"] Ännu en tråd som får en att "aaahaaa"? Alt. Vad lär dom ut i skolorna idag? 1. Så länge Olja finns, kommer folk tjäna pengar på t.ex. bensin. 2. Så länge folk tjänar pengar på t.ex. bensin kommer en hel del vetenskapsmän och andra lobbyister ha belägg för att växthuseffekten inte existerar. Men vill man lita blint på detta? 3. Al Goore? Tveeeksamt. 4. Eeeetanoool, skrek någon? Vad får det för konsekvenser? Läs på, läs om, läs rätt, läs rätt från början. Vad har etanolhetsen bidragit med? Nutidsorientering är inte aktuellt längre? Allt kanske inte bara är positivt? H&M och barnarbetare sade en annan? Ska man börja jämföra alla djävulskaper och tragedier på denna urballade planet? Det handlar ändå om att framställningen av etanol som skall verka som ett substitut till t.ex. bensin, bidrar till t.ex. svält? 5. Det finns belägg för att Solen och Jordens position har starka samband med uppvärmningen. 6. Men även om växthuseffekten inte existerar, vill man chansa? 7. Tåg drivs fortfarande av elektricitet? Elektricitet kommer bara från rena och trevliga energikällor? Kärnkraft? Nej tack! Viva La Miljöpartiet? Öhh? SJ pushar inte direkt för att folk skall välja tåg istället för bil? 8. Höja bensinpriset en lösning? Njeaaj, Det känns som att sitta i solariet och bort läskiga leverfläckar. Med en höjd transportkostnad följer en mängd andra höjningar, av t.ex. varor som transporteras? 9. Ny teknik för att leva på en planet utan utsläpp och andra otrevligheter? Även om växthuseffekten inte finns skulle det kännas sundare? Mjaa kanske? 10. Tungviktare som USA, Kina och t.ex. Indien borde dra ett tungt lass? Inte lilla Sverige? Men för att ens kunna peka med vårt lilla lilla svenska finger kanske vi borde föregå med ett hyffsat exempel? Annars tode det kunna kallas hm..hyckleri? ---------------------------------- Det finns en del att tänka på. Men vissa argument och åsikter i tråden känns lite tveksamma. Det var likadant när en het-tråd var uppe för nån vinter sedan. Den handlade om källsortering vill jag minnas. Jag hävdar nu som då att det inte gör så mycket vad den lilla människan gör. Det måste upp på en högre nivå, en politsk nivå. Därför är en protest som den föreslagna tämligen meningslös. Men att enbart hävda att jorden har olika temperaturcykler känns inte riktigt genomtänkt. Det är bevisat att det är så, förvisso. Men när var jorden senast så här ockuperad av människor och bebyggd och använd av människan? Aldrig? Så man kanske skulle vara lite kritisk till sådan forskning. Även om den i teorin kunde vara sann. Jag har starkt emot extremer av båda lägren i klimatfrågan. Det känns precis som att lyssna blint på en pingstkyrkopräst eller satanist. --------------------------------- Edit; Helst av allt skulle jag vilja starta ännu en tråd i hur man bidrar till en tråd på ett forum. Freeride kan kanske toppa listan över forum i Sverige med helt onödiga jääävla kommentarer och trådar. (Dock ej denna måste väl påpekas. En intressant fråga som väcker många funderingar.) Faan jag börjar bli gammal. Suck. Tacka vet jag ett glas Moscatel Argüeso och en klase druvor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp