Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="EricNorrlander" data-source="post: 437044" data-attributes="member: 62640"><p>Ta detta på rätt sätt Titti, jag håller med dig...</p><p></p><p>men, 1982 snöade det hos oss veckan före midsommar. Vintern 1966 var det ingen snö alls nästan. </p><p>I mitten på 1800 talet var det svinkallt någon sommar så att folk svälte när inget växte. </p><p>Vad är nytt ? Tycker förresten att vi haft mer snö än på länge i vinter, jag satsar pengarna på en </p><p>ny istid. ;-)</p><p></p><p>Men allt kan vi inte lasta biltrafiken idag för, det finns naturliga variationer i klimatet. Men </p><p>koleldningen i större delen av Europa för hundratalet år sedan har nog påverkat ganska mycket. </p><p>Och Du var ju till Egypten nyss...släppte inte Ni ut en massa CO2 då ? ;-) </p><p></p><p>Regeringen ska satsa på miljövänliga bilar, och subventionera dem med skatterna från </p><p>snuskbensin/dieseln och låt alla som har förmånsbilar som går på biogas slippa förmånsskatt, då </p><p>ska Ni se att det blir fart på miljöbilsförsäljningen. Den enskilde svensken ska inte behöva betala </p><p>en rutten politik med ett högt bensin/diesel pris med redan hårt skattade pengar. Ge en morot så </p><p>tar Vi den...för vi Norrlänningar kan inte ta tunnelbanan överallt ;-)</p><p></p><p>Vad har vi själva gjort ? Jo, vi har isolerat huset, byter till superenergifönster just nu, bytte ned oss </p><p>från en XC90 bensin till XC70 diesel, flyger inte utomlands på semester i år, går till jobb och skola </p><p>så ofta vi kan. Hoppar studsmatta för att hålla värmen... Slutat använda plastkassar. Duschar </p><p>kortare tid, luktar fortfarande lika gott. Släcker massor av lampor som inte behövs. Tycker vi gjort </p><p>mer än tillräckligt i Sverige, det är dags att resten av världen gör mer. Jag tankade för 900 kr </p><p>idag, BLÄÄÄ</p><p></p><p>Jörgen (Erics pappa)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="EricNorrlander, post: 437044, member: 62640"] Ta detta på rätt sätt Titti, jag håller med dig... men, 1982 snöade det hos oss veckan före midsommar. Vintern 1966 var det ingen snö alls nästan. I mitten på 1800 talet var det svinkallt någon sommar så att folk svälte när inget växte. Vad är nytt ? Tycker förresten att vi haft mer snö än på länge i vinter, jag satsar pengarna på en ny istid. ;-) Men allt kan vi inte lasta biltrafiken idag för, det finns naturliga variationer i klimatet. Men koleldningen i större delen av Europa för hundratalet år sedan har nog påverkat ganska mycket. Och Du var ju till Egypten nyss...släppte inte Ni ut en massa CO2 då ? ;-) Regeringen ska satsa på miljövänliga bilar, och subventionera dem med skatterna från snuskbensin/dieseln och låt alla som har förmånsbilar som går på biogas slippa förmånsskatt, då ska Ni se att det blir fart på miljöbilsförsäljningen. Den enskilde svensken ska inte behöva betala en rutten politik med ett högt bensin/diesel pris med redan hårt skattade pengar. Ge en morot så tar Vi den...för vi Norrlänningar kan inte ta tunnelbanan överallt ;-) Vad har vi själva gjort ? Jo, vi har isolerat huset, byter till superenergifönster just nu, bytte ned oss från en XC90 bensin till XC70 diesel, flyger inte utomlands på semester i år, går till jobb och skola så ofta vi kan. Hoppar studsmatta för att hålla värmen... Slutat använda plastkassar. Duschar kortare tid, luktar fortfarande lika gott. Släcker massor av lampor som inte behövs. Tycker vi gjort mer än tillräckligt i Sverige, det är dags att resten av världen gör mer. Jag tankade för 900 kr idag, BLÄÄÄ Jörgen (Erics pappa) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp