Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Fillez" data-source="post: 437057" data-attributes="member: 34901"><p>För lite produkt, för mycket efterfrågan = högre pris</p><p>Växthuseffekten = Glaciärer försvinner, Skidåkningen i t.ex. alperna hotas etc.</p><p></p><p>Du har helt rätt i att vi måste få USA och Kina att ändra sin miljöpolicy. Men vi måste också tänka att vi är lilla Sverige och står för c:a 0.02 % av växthuseffekten runtom i världen. Cch att om folk protesterar och inte köper olja så ser de som styr snarare det som ett lyckat försök i och med att mindre folk köper bensin och mindre folk släpper ut mindre växthusgas, som faktiskt är målet med höjd bensinskatt. Det är inte som om regeringen VILL att vi ska lida. Man vill att folk ska tänka annat än bilen och kanske prova något nytt.</p><p></p><p>Ditt argument blir helt förvrängt och det säger emot sig självt. Men jag förstår att folk blir upprörda över höga bensinpriser men jag vet att inom några år så kommer vi knappt att köra med bensin längre, det är ett resultat av att oljan blir för dyr och att elmotorn utvecklas. </p><p></p><p>Det där är som en litet inlägg mot alla som säger "Vi kommer fortfarande använda bilen och köra hur mycket det än kostar". Nej det kommer ni inte, det kommer bli för dyrt och det kommer att ersättas av ny modern teknik.</p><p></p><p>Så att protestera kommer inte att leda till någonting och om det får ett stort genomslag så leder det bara till något bättre.</p><p></p><p>Och sen undrar jag; sen när blev Freeride ett politiskt forum?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Fillez, post: 437057, member: 34901"] För lite produkt, för mycket efterfrågan = högre pris Växthuseffekten = Glaciärer försvinner, Skidåkningen i t.ex. alperna hotas etc. Du har helt rätt i att vi måste få USA och Kina att ändra sin miljöpolicy. Men vi måste också tänka att vi är lilla Sverige och står för c:a 0.02 % av växthuseffekten runtom i världen. Cch att om folk protesterar och inte köper olja så ser de som styr snarare det som ett lyckat försök i och med att mindre folk köper bensin och mindre folk släpper ut mindre växthusgas, som faktiskt är målet med höjd bensinskatt. Det är inte som om regeringen VILL att vi ska lida. Man vill att folk ska tänka annat än bilen och kanske prova något nytt. Ditt argument blir helt förvrängt och det säger emot sig självt. Men jag förstår att folk blir upprörda över höga bensinpriser men jag vet att inom några år så kommer vi knappt att köra med bensin längre, det är ett resultat av att oljan blir för dyr och att elmotorn utvecklas. Det där är som en litet inlägg mot alla som säger "Vi kommer fortfarande använda bilen och köra hur mycket det än kostar". Nej det kommer ni inte, det kommer bli för dyrt och det kommer att ersättas av ny modern teknik. Så att protestera kommer inte att leda till någonting och om det får ett stort genomslag så leder det bara till något bättre. Och sen undrar jag; sen när blev Freeride ett politiskt forum? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp