Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="makafone" data-source="post: 437134" data-attributes="member: 42714"><p>Nu disskuterade vi väl inte olja i ryssland eller kläder ifrån H&M? Dessa 2 problem är dok relativt lätta att råda bot på, då det inte är nödvändigt att köpa kläder ifrån H&M eller olja (bensin) från ryssland då man kan gå till tex. Statoil (finns överallt i sverige) och tanka eller köpa kläder som är made in "nått vettigt land".</p><p>Problemet med Etanolen var det som disskusionen handlade om. Jag menar att det är nödvändigt att byta ut oljan. Men skall man nu ändå byta ut oljan så är det kanske dumt att byta till något som det senare kommer visa sig bli minst lika stora problem med.</p><p>Etanol är bra för att det smutsar ner mindre än bensin. Men etanolen framställs som tidigare skribenter redan konstaterat från sockerrörs plantage. Plantagen kommer till på regnskogens bekostnad. </p><p>Skövlingen av renskogen är ju som du säkert vet ett stort miljöproblem då amazonas regnskog fungerar lite som jordklotets lungor (träd omvandlar koldioxid till syre). </p><p>Skulle det helt plötsligt bli en rusning efter etanol vad skulle då hända med regnskogen? Regnskogen på jordklotet ligger i de typen av länder som inte har speciellt mycket med pengar. Dessa länder vill naturligtvis ha pengar. Så vad gör dom? </p><p>Brasiliens miljöminister avgick (rätt mig om jag har fel) då hon ansåg att det inte var någon mening med att ha en miljöminister i Brasilien då hon ändå inte fick något gehör av någon. </p><p><a href="http://dagensmiljo.idg.se/2.1845/1.91145" target="_blank">http://dagensmiljo.idg.se/2.1845/1.91145</a></p><p>Även om det är bråttom att uppgradera sig så skall man kanske tänka till en extra gång vad man uppgraderar sig till..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="makafone, post: 437134, member: 42714"] Nu disskuterade vi väl inte olja i ryssland eller kläder ifrån H&M? Dessa 2 problem är dok relativt lätta att råda bot på, då det inte är nödvändigt att köpa kläder ifrån H&M eller olja (bensin) från ryssland då man kan gå till tex. Statoil (finns överallt i sverige) och tanka eller köpa kläder som är made in "nått vettigt land". Problemet med Etanolen var det som disskusionen handlade om. Jag menar att det är nödvändigt att byta ut oljan. Men skall man nu ändå byta ut oljan så är det kanske dumt att byta till något som det senare kommer visa sig bli minst lika stora problem med. Etanol är bra för att det smutsar ner mindre än bensin. Men etanolen framställs som tidigare skribenter redan konstaterat från sockerrörs plantage. Plantagen kommer till på regnskogens bekostnad. Skövlingen av renskogen är ju som du säkert vet ett stort miljöproblem då amazonas regnskog fungerar lite som jordklotets lungor (träd omvandlar koldioxid till syre). Skulle det helt plötsligt bli en rusning efter etanol vad skulle då hända med regnskogen? Regnskogen på jordklotet ligger i de typen av länder som inte har speciellt mycket med pengar. Dessa länder vill naturligtvis ha pengar. Så vad gör dom? Brasiliens miljöminister avgick (rätt mig om jag har fel) då hon ansåg att det inte var någon mening med att ha en miljöminister i Brasilien då hon ändå inte fick något gehör av någon. [URL]http://dagensmiljo.idg.se/2.1845/1.91145[/URL] Även om det är bråttom att uppgradera sig så skall man kanske tänka till en extra gång vad man uppgraderar sig till.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
PROTEST MOT BENSINPRISET! alla läser!
Tillbaka
Topp