prylar!

• Trådstartare Trådstartare Axl
  • Start datum Start datum

Axl

Aktiv medlem
prylar!
tänkte köpa en isyxa och ett par stegjärn, ska ha dom när jag går på topptur men inte till att klättra is med. Vad behöver jag och var köper man bäst?

är lite sugen på en duntröja också, är det något att satsa på eller är det bättre med syntet dito?

prylar!
när jag köpte mina stegjärn beställde jag från Telemark-pyrenees.com funkade bra och dom har hyffsade priser.

Såg att du åkte telemark, om du hade tänkt använda stegjärnen till telis pjäxorna så kan jag rekomendera att du köper några med metalbåge vid tån typ; http://www.telemark-pyrenees.com/shop/product_info.php?cPath=2_62_27&products_id=1933

Sen är det väll lika bra att köpa ett par som funkar till allt, isklättring är ju sjukt kul...

prylar!
Dun tröja då finns det bare en och det är Klättermusens Down Sweater mycke plagg för pengarna!

Topptur och stegjärn/isyxa, det är stor skillnad på ett par järn för isklättring och ett par man bara använder för toppturer samma sak med yxan. Kolla med en butik som vet vad dom säljer dom kan hjälpa dig på bästa vis. telemark pyrrene är ite specielt billigare en många butiker i Sverige!

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp